Sökning: "reklam metoder"
Visar resultat 6 - 10 av 94 uppsatser innehållade orden reklam metoder.
6. Data Augmentation to Improve Cross-Domain Generalization in Deep Learning MRI Segmentation
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTHSammanfattning : Semantic segmentation of medical images is an important task with many applications. However, manually delineating 3D images is time-consuming and the demand for automation is high. For many image segmentation tasks, deep learning has provided state-of-the-art results. LÄS MER
7. Consumption Behavior of Online Video and Perception of Digital Advertisements among Swedish Millenials
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Media convergence has led to the integration of different technology and given birth to various OTT services. Audiences have continued to watch more video content online, simultaneously watching less broadcast television. The audiences have embraced OTT services especially because they can watch video content according to their convenience. LÄS MER
8. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER
9. Estimating Prediction Intervals with Machine Learning and Monte Carlo Methods in Online Advertising
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Online advertising presents a complex environment. The vast amount of available websites, platforms and formats as well as the trend of programmatic adpurchasing makes assessing a proposed advertisement in terms of cost and expected return challenging. LÄS MER
10. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER