Sökning: "reklam metoder"

Visar resultat 16 - 20 av 94 uppsatser innehållade orden reklam metoder.

  1. 16. En Urban Värld

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Mikael Nguyen; Johannes Wasberg; [2019]
    Nyckelord :Projection mapping; cyberpunk; science fiction; futurism; speculative design; ​Projection mapping; cyberpunk; science fiction; futurism; spekulativ design;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete har vi undersökt kring tekniken projection mapping och projicering och hur dessa skulle kunna användas i framtiden med hjälp av forskningskällor från science fiction, cyberpunk och futurism. I undersökningen kollar vi närmare på hur dessa genre under historien spekulerat kring olika tekniker och dess tankesätt med mestadels inspiration från cyberpunk, där vi satt oss in i det urbana och dess teknik. LÄS MER

  2. 17. Individanpassad enligt vem? Riktad marknadsföring på Instagram ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Pedersen Steen; [2019]
    Nyckelord :Individanpassad; Reklam; Annons; Sociala Medier; Konsument; Personalized; Advertising; Social Media; Consumer; Commercial;

    Sammanfattning : Följande studie har syftat till att undersöka hur Instagrams primära användargrupp i Sverige upplever riktad marknadsföring från företag som aktivt placerar sig på Instagram. Studien har haft en kvalitativ utformning och de metoder som använts för insamlingen av data har varit sju enskilda djupintervjuer med tjejer i åldrarna 20-25 år, vilket är en del av Sveriges primära användargrupp idag. LÄS MER

  3. 18. Hur arbetar Tesla för att nå ut till sin publik?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Kandefelt; Henrik Thystrup Svantesson; Martin Wesström; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Retorik; Brand Community; Tesla; Marknadsföring; Social media; Rhetoric; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title:​ How is Tesla reaching their audience? Seminar date:​ 31 may 2018. Course:​ FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors:​ Andreas Kandefelt, Henrik Svantesson and Martin Wesström. LÄS MER

  4. 19. Vloggen som reklamfilm? : Hur reklam genom influencers förstärks i videobloggar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Honnér; Adam Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av reklamtrötthet i samhället har företag hittat nya sätt att marknadsföra sig, ett av dessa är influencer marketing som konstant ökar på sociala medier. Youtube är en av dessa plattformar där en Youtuber som influencer är en opinionsledare för produkter och företag. LÄS MER

  5. 20. Visuellt narrativ i spelmiljö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Beatrice Malmborg; Sebastian Ruther; [2018]
    Nyckelord :Narrative; Visual Storytelling; Visual styles; Games; Narrativ; Visuellt berättande; Visuella stilar; Spel;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbetet handlar om visuella stilar och utseende i spelmiljö och hur detta kan påverka narrativet i ett spel. För att undersöka vår frågeställning har vi tittat på hur narrativ förmedlas i text, film och reklam, och hur samma metoder kan tillämpas i för att berätta med hjälp av spelmiljö. LÄS MER