Sökning: "reklam metoder"

Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade orden reklam metoder.

  1. 21. Uppkomsten av mobbning ur ett elevperspektiv : En litteraturstudie och kvalitativ textanalys

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Robin Söderström; [2018]
    Nyckelord :Mobbning; elever; kön; skola; uppkomst; förklaring; orsak;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie avser att med befintlig forskning redogöra för hur skolelever förklarar faktorer som bidrar till mobbningens uppkomst. Fortsättningsvis kommer således den analyserade litteraturen redovisa forskarnas skiljelinjer. LÄS MER

  2. 22. Kampanjfilmen - en talhandling till folket

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sara Pettersson; [2018]
    Nyckelord :Analys; kampanjfilm; semiotiska resurser; samtal; retorik; stilfigur;

    Sammanfattning : Politisk reklam i form av kampanjfilmer har sedan 2010 varit ett medieformat svenska partier använder sig av för att nå ut med sina politiska budskap till väljarkåren. I den här uppsatsen analyseras Nya Moderaternas officiella kampanjfilm från 2018 och den har visats i de kommersiella tv-kanalerna inför valet och på så sett nått ut till en bred och varierad målgrupp. LÄS MER

  3. 23. Influencer Marketing : En framgångsrik strategi beroende på målgruppensålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Engström; Jini Christoffersson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; social media; word of mouth; attributes !; Influencer marketing; Influencers; sociala medier; word of mouth; attribut !;

    Sammanfattning : Vi lever i ett konsumtionssamhälle där vi dagligen blir exponerade för reklam i alla dess olika former. Företag försöker ständigt komma på nya innovativa marknadsföringstekniker för att nå fram i mediabruset, där Influencer marketing identifierats som en av de mest framgångsrika marknadsföringsmetoderna i nutid. LÄS MER

  4. 24. Reklam är bäst på bio, för vem? : En studie om SF medias målgruppskategorisering och företagets utformning av reklamutrymme

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alice Granath; Sanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :reklam bio målgrupp kommunikation SF media;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar två forskningsfrågor; “Vilka kommunikationsstrategier använder SF media för att utforma målgruppspaket?” och ”På vilket sätt upprätthålls stereotyper genom SF medias målgrupper?” Teorier vi använt oss av i arbetet med denna uppsats är kommunikationsprocesser och målgruppsanalys med fokus på reklam. För att söka svar på våra forskningsfrågor som behandlar ämnen som SF medias reklamutformning och hur deras målgrupper fungerar i marknadsföringssyfte har vi valt att använda oss av två olika metoder för insamling av material. LÄS MER

  5. 25. De syns ju inte, finns de då? : en kvalitativ textanalys om exkluderande representation i reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Caroline Johansson; [2018]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Normbrytande reklam blir allt mer förekommande, om det representerar vårt samhälle eller inte råder det tvetydiga åsikter om. Normbrytande reklam är reklam som tenderar att bryta normer kring kontroversiella fenomen som kön, klass och etnicitet. Den här studien undersöker kritiskt representationen i två samtida reklamfilmer. LÄS MER