Sökning: "reklam presentation"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden reklam presentation.

  1. 16. ”Den talar till mig från olika dimensioner” : Reklambilder ur ett perspektiv av en gemensam föreställningsvärld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social Anthropology; advertisement; ontology; phenomenology; imagination; imaginary world; acquisitive society; Socialantropologi; reklam; ontologi; fenomenologi; fantasi; föreställningsvärld; konsumtionssamhället;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att framhålla ett perspektiv på reklambilders symboliska och ontologiska egenskaper. Studien grundar sig i tre informanters egna betraktelser av den inre varseblivning och de känslor som uppdagats då de beskådat reklambilder. LÄS MER

  2. 17. Finansiella nyckeltal - analysinstrument eller reklam?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ann-Britt Westdahl; [2009]
    Nyckelord :IFRS; finansiella nyckeltal; jämförbarhet; användbarhet; omvärldsmodell; banker; swedbank; nordea; seb; se banken; shb; svenska handelsbanken;

    Sammanfattning : Är de svenska storbankernas presentation av finansiella nyckeltal jämförbara? Det är frågan jag ställt mig i syfte att skapa förståelse för omfattningen av skillnaden mellan bankernas jämförande information via finansiella nyckeltal. Analysen har utförts genom en fallstudie, där ett systemsynsätt tillämpats, och har visat att vare sig bankernas presentation av finansiella nyckeltal, eller teorier kring nyckeltal, kan anses vara jämförbara. LÄS MER

  3. 18. Finansiella nyckeltal - analysinstrument eller reklam?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ann-Britt Westdahl; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Är de svenska storbankernas presentation av finansiella nyckeltal jämförbara? Det är frågan jag ställt mig i syfte att skapa förståelse för omfattningen av skillnaden mellan bankernas jämförande information via finansiella nyckeltal. Analysen har utförts genom en fallstudie, där ett systemsynsätt tillämpats, och har visat att vare sig bankernas presentation av finansiella nyckeltal, eller teorier kring nyckeltal, kan anses vara jämförbara. LÄS MER

  4. 19. Ungdomar till Salu? - En kvantitativ studie kring konsumtion bland unga tjejer i Halmstad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Linda Hansson; Sara Strandberg; [2009]
    Nyckelord :konsumtion; unga tjejer;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om unga tjejers konsumtionsvanor. Undersökningen har utförts på en gymnasieskola i Halmstad där vi utfört en kvantitativ studie på tjejer som går första året på gymnasiet. LÄS MER

  5. 20. Presentation av den kvinnliga modellen i reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Mariam Ashjaei; [2009]
    Nyckelord :Genus; Reklam; Stereotyper; Kultur; Analys; Kvinnlighet;

    Sammanfattning : Den här undersökningen handlar om hur den kvinnliga reklammodellen i modemagasinet Voguerepresenteras. Uppsatsen baseras på tre olika delar som ska integreras och kopplas samman. LÄS MER