Sökning: "reklam presentation"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden reklam presentation.

  1. 6. "Show them what crazy can do" : En semiotisk kvalitativ studie av Nikes användning av femvertising.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecka Borrespång; Olivia Sundling; [2019]
    Nyckelord :femvertising; Nike; reklam; könsroller; feminism; stereotyp; semiotik;

    Sammanfattning : Den stereotypiska framställningen av kvinnor i reklam har länge präglats av sexuella och objektifierande anspelningar.  Syftet med denna studie är att undersöka hur Nike använder sig av det feministiska begreppet femvertising, som tar ställning mot den traditionella framställningen av kvinnor, i utvalda klipp från reklamfilmerna Dream Crazier och Dream With Us som båda släpptes under 2019. LÄS MER

  2. 7. Normbrytande reklam : En multimodal studie av hur språkliga och visuella resurser används i normbrytande reklam

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Jenni Björkqvist; [2019]
    Nyckelord :Försvarsmakten; Arbetsförmedlingen; multimodality; sociosemiotics; norm- breaking; non-stereotyped images; advertisement; communication; linguistics; Försvarsmakten; Arbetsförmedlingen; multimodalitet; sociosemiotik; normbrytande; icke-stereotypa bilder; reklam; kommunikation; språkvetenskap;

    Sammanfattning : This study examines two norm-breaking advertising campaigns. Through a sociosemiotic multimodal analysis I have examined a selection of advertising images from two norm-breaking campaigns: Försvarsmakten’s campaign Kom som du är and Arbetsförmedlingen’s campaignGör plats. LÄS MER

  3. 8. Sexualisering av kvinnor i modereklam : en undersökande studie om konsumeternas attityd mot varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ebba Wingård; Monika Medjedovic; [2019]
    Nyckelord :women; objectification; sexualization; advertisement; brand; gender; kvinnor; objektifiering; sexualisering; reklam; varumärke; genus;

    Sammanfattning : Fokus ligger på modeinriktad reklam som analyseras enligt utvalda kriterier, vilket placerar studien inom ramarna för textilt management. Studien avser att introducera läsaren till ämnet genom att ge en bakgrund till det valda ämnet och att motivera relevansen av studien. LÄS MER

  4. 9. När avgränsningen ställs på sin spets - Gränsen mellan kommersiell och icke kommersiell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sofia Blixt; [2018]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Markandsrätt; Markandsföringslagen; Kommersiell markandsföring; Icke kommersiell marknadsföring; Redaktionell; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I studien kommer avgränsningen mellan MFL och tryck- och yttrandefriheten diskuteras och vilka faktorer som är viktiga vid gränsdragningen. Det kommer göras en undersökning av gränsdragningen både i traditionella och sociala medier. LÄS MER

  5. 10. Byggnadsmodellers anpassning inför 3D-utskift & dess användning

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Sofia Elander; Elin Bolmstad; [2016]
    Nyckelord :BIM model; physical building model; 3D model; 3D printer; 3D printing; BIM-modell; fysisk byggnadsmodell; 3D-modell; 3D-skrivare; 3D- utskrift;

    Sammanfattning : Syfte: Att utreda hur digitala 3D-modeller bör anpassas inför utskrift i en 3D-skrivare samt undersöka hur en sådan modell kan användas i byggprocessens olika skeden. Metod: En fallstudie genomförs med en befintlig digital 3D-modell som utgångspunkt där intervjuer och action research används som datainsamlingsmetoder. LÄS MER