Sökning: "retorik till barn"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden retorik till barn.
1. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER
2. “Inte våra barn!” Relationen mellan den globala antigenusrörelsen och Sverigedemokraterna: en kritisk diskursanalys
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sedan knappt ett år tillbaka har evenemangen som kallas “drag story hour” uppmärksammats som ett säkerhetshot av högerpopulistiska aktörer. Detta i en kontext där hbtq-personers rättigheter inskränks på flera platser, något som beskrivs vara resultat av den globala antigenusrörelsen. LÄS MER
3. Från 300 ord till 30 sekunder : En studie om TikTokifieringen av nyheter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : TikTok är idag den mest populära nyhetskällan bland barn och ungdomar i Sverige och allt fler nyhetsmedier etablerar sig på plattformen. För att anpassa sig efter TikTok-formatet behöver nyhetsmedierna producera en ny typ av journalistiskt innehåll. LÄS MER
4. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER
5. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER