Sökning: "sälja mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden sälja mervärde.

  1. 1. Projektering med hållbarhetsverktyg

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lucy Walton Morgan; Therese Bårdén; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbarhetsverktyg; TyrImpact; projektering;

    Sammanfattning : Hållbarhetsverktyg är idag ett allt vanligare instrument för företag inom bygg och projektering. Denna rapport undersöker hur ett hållbarhetsverktyg skapar mervärde för företag, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, samt hur hållbarhetsarbetet underlättas med hjälp av hållbarhetsverktyg. LÄS MER

  2. 2. Värdet av frivillig revision : En kvantitativ studie av hur företagen uppfattar värdet av revision och revisorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Julia Holck-Clausen; Linn Petersson; [2021]
    Nyckelord :Voluntary audit; core value; added-value; auditor; perceived value; non-audit; Frivillig revision; kärnvärde; mervärde; revisor; uppfattat värde; icke-revisionspliktiga;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har identifierat sex olika anledningar som påverkar valet av frivillig revision. Det tidigare forskning inte lägger lika stor vikt vid är icke-revisionspliktiga företagares egna uppfattningar gällande värdet av revision och revisorer i allmänhet Syftet med studien är att förklara hur företags uppfattade värde av revision och revisorer påverkar valet av frivillig revision. LÄS MER

  3. 3. Space-as-a-service: a disruptive concept for the real estate industry?

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Alice Enström; Andrea Paulsson; [2020]
    Nyckelord :Disruptive innovation; space-as-a-service; digitalization; sharing economy; flexible leases; Disruptiv innovation; yta-som-tjänst; digitalisering; delningsekonomi; flexibla hyresvtal;

    Sammanfattning : The technological development has enabled structural changes in the real estate market and created a growing concept of space-as-a-service. Space-as-a-service has emerged from the concepts of sharing economy, digitalization and servitization to meet the demand for flexible solutions on the commercial real estate market. LÄS MER

  4. 4. Värdet av revisorn : Branschtillhörighet som en förklarande faktor för klientföretagets uppfattade kärnvärde och mervärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Anton Alfredsson; Emelie Thuvesson; [2018]
    Nyckelord :The value of the auditor; core value; added-value; auditor; industry; capital intensive; knowledge intensive; Värdet av revisorn; kärnvärde; mervärde; revisor; bransch; kapitalintensiv; kunskapsintensiv;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har identifierat vilka kärnvärden och mervärden klientföretagen kan uppfatta av revisorn. Forskningen har visat att värdet som klientföretagen uppfattar av revisorn varierar beroende på olika faktorer. LÄS MER

  5. 5. Mer än bara kött : en studie om mervärden och kommunikation vid direktförsäljning av köttlådor

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Kristin Halvarsson; [2017]
    Nyckelord :köttlådor; mervärde; kommunikation; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka värden som producenter av köttlådor uppfattar som viktigt i sina kundkontakter. Mervärden har kategoriserats efter hur kunden uppfattar olika värden. I studien beskrivs hur kommunikationen mellan konsument och producent sker. LÄS MER