Sökning: "säljprocessen B2b"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden säljprocessen B2b.

  1. 1. Kundupplevelse av tjänstekvalitet genom säljprocessen : En fallstudie på ett B2B-företag inom solcellsbranschen

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Jennifer Svensson; Anna Hansson; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; tjänstekvalitet; säljprocess;

    Sammanfattning : Purpose – The demand for solar cells has increased, creating challenges for solar cell suppliers operating in a B2B context. Customers should be central to all companies, which is why it is important to examine their experience of service quality through the sales process of solar cell suppliers. LÄS MER

  2. 2. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Karlsson; Fredrik Meyer; [2021]
    Nyckelord :B2B; sales; sales process; sales management control systems; remote work; B2B; sälj; säljprocess; säljstyrning; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER

  3. 3. Designing a Digital Meeting Place for B2B Sales Interactions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Joel Ottosson; [2020]
    Nyckelord :B2B; sales process; digital meeting place; usability testing; web application; interaction design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Business to business (B2B) sales constitutes a big part of today's sold goods and services. These sales processes are getting more complex and involve more people than before. B2B sales are also more and more taking place online. LÄS MER

  4. 4. Hur och varför använder företag content marketing via sociala medier? : En kvalitativ studie om små och medelstora B2B-företag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Edvin Lind; Marcus Nordin; [2018]
    Nyckelord :content marketing; social media; content marketing; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har förändrat hur företag kommunicerar med sina kunder och sociala medier spelar en allt större roll. Allt fler företag väljer att på sociala medier använda content marketing som syftar till att hjälpa sina kunder genom att dela relevant innehåll snarare än att skicka direkta säljmeddelanden. LÄS MER

  5. 5. Den moderna säljprocessen : En kvalitativ studie av B2B-säljprocessen inom livsmedelsbranschen i norr

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sanny Johansson; Nordström Lovisa; [2018]
    Nyckelord :Försäljning; säljprocess; B2B; livsmedel;

    Sammanfattning : Säljprocessen har länge ansetts vara en sekventiell process, vilket innebär att säljaren utför en rad aktiviteter i en bestämd ordning för att nå en försäljning. Idag har dock säljprocessen blivit mer dynamisk, aktiviteterna kan ske i olika ordning och alla aktiviteter behöver inte genomföras. LÄS MER