Sökning: "samarbete förskoleklass skola"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden samarbete förskoleklass skola.
11. Digitala verktyg i klassrummet : Lärande och samspel
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för hur digitala verktyg används i undervisningen av lärare i klassrummet och vilken betydelse detta kan ha för lärande och elevers samarbete. Insamling av empirin har gjorts genom strukturerade observationer med anteckningar, efter ett till viss del strukturerat protokoll. LÄS MER
12. ”En skola för alla” – En studie kring arbetet med extra anpassningar i lågstadiet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : ”En skola för alla”En studie kring arbetet med extra anpassningar i lågstadiet.Syfte och frågeställningar:Syftet med denna studie att undersöka lärares arbete med extra anpassningar. Föreliggande studie bygger på 10 lärares uppfattningar om arbetet kring extra anpassningar i förskoleklass och årskurs 1-3.1. LÄS MER
13. Samarbete och delad kunskap : - hos socialtjänst, förskola och grundskola, för barnens rätt till stöd
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med min undersökning har varit att söka förståelse och förklaringar till hur samarbetet mellan förskola, grundskola förskoleklass – åk 5 och socialtjänst fungerar i Skellefteå kommun. En del i undersökningen har även varit att få kännedom om hur pedagogernas kunskap ser ut kring barn som far illa, orosanmälningar, anmälningsskyldighet, våld mot barn och vilka signaler barn som blir utsatta för våld kan uppvisa. LÄS MER
14. En studie om fyra förskollärares uppfattningar om en skola för alla
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : KUNSKAPSBIDRAG Denna studie avser att bidra med en vidare förståelse kring begreppet en skola för alla. En kännedom om olika perspektiv kan generera en större förståelse för de tolkade styrdokumentens avtryck i det praktiska arbetet med eleverna. LÄS MER
15. Den viktiga pusselbiten för ett fungerande samarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractEn lärare i fritidshem spenderar en stor del av sin arbetsdag i skolverksamheten. En del arbetar med ett ämne under de schemalagda skoltimmarna och en del arbetar som en resurs till en klass som de följer under dagen. LÄS MER