Sökning: "samarbete förskoleklass skola"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden samarbete förskoleklass skola.

  1. 11. Digitala verktyg i klassrummet : Lärande och samspel

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jenny Eiworth; Erica Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Digitizing; Digital tools; School. Preschool class; Teacher; Resourses; Learning; Competence; Interplay; Socio-cultural perspective; Digitalisering; Digitala verktyg; Skola; Förskoleklass; Lärare; Resurser; Lärande; Kompetens; Samspel; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för hur digitala verktyg används i undervisningen av lärare i klassrummet och vilken betydelse detta kan ha för lärande och elevers samarbete. Insamling av empirin har gjorts genom strukturerade observationer med anteckningar, efter ett till viss del strukturerat protokoll. LÄS MER

  2. 12. ”En skola för alla” – En studie kring arbetet med extra anpassningar i lågstadiet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Helga Nilsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ”En skola för alla”En studie kring arbetet med extra anpassningar i lågstadiet.Syfte och frågeställningar:Syftet med denna studie att undersöka lärares arbete med extra anpassningar. Föreliggande studie bygger på 10 lärares uppfattningar om arbetet kring extra anpassningar i förskoleklass och årskurs 1-3.1. LÄS MER

  3. 13. Samarbete och delad kunskap : - hos socialtjänst, förskola och grundskola, för barnens rätt till stöd

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Carina Lindqvist; [2018]
    Nyckelord :Samarbete; socialtjänst; skola; förskola; orosanmälningar; signaler;

    Sammanfattning : Syftet med min undersökning har varit att söka förståelse och förklaringar till hur samarbetet mellan förskola, grundskola förskoleklass – åk 5 och socialtjänst fungerar i Skellefteå kommun. En del i undersökningen har även varit att få kännedom om hur pedagogernas kunskap ser ut kring barn som far illa, orosanmälningar, anmälningsskyldighet, våld mot barn och vilka signaler barn som blir utsatta för våld kan uppvisa. LÄS MER

  4. 14. En studie om fyra förskollärares uppfattningar om en skola för alla

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Nylander; [2017]
    Nyckelord :En skola för alla; formuleringsarena; inkludering; realiseringsarena; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : KUNSKAPSBIDRAG Denna studie avser att bidra med en vidare förståelse kring begreppet en skola för alla. En kännedom om olika perspektiv kan generera en större förståelse för de tolkade styrdokumentens avtryck i det praktiska arbetet med eleverna. LÄS MER

  5. 15. Den viktiga pusselbiten för ett fungerande samarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cecilia Westerdahl; Isabell Axelsson; [2016]
    Nyckelord :Nyckelord: fritidspedagogik; grundskollärare; lärare i fritidshem; samlad skoldag samarbete; skola;

    Sammanfattning : AbstractEn lärare i fritidshem spenderar en stor del av sin arbetsdag i skolverksamheten. En del arbetar med ett ämne under de schemalagda skoltimmarna och en del arbetar som en resurs till en klass som de följer under dagen. LÄS MER