Sökning: "samarbete förskoleklass skola"
Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden samarbete förskoleklass skola.
21. Hur sker samverkan mellan förskola och förskoleklass? : en fallstudie om pedagogers syn på samverkan
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : En kvalitativt inriktad fallstudie som syftar till att undersöka hur samverkan sker samt belysa pedagogers syn på samverkan i övergång mellan förskola och förskoleklass. Tidigare forskning visar på att skilda traditioner, lokalernas placering och olika läroplaner utgör en komplexitet kring samverkan. LÄS MER
22. Dokumentation av elever i behov av särskilt stöd
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syfte och problemformuleringSyftet med studien är att på en utvald skola kartlägga hur samarbetet mellan lärare i förskoleklass ochspecialpedagoger ser ut, samt hur samarbetet dokumenteras. Jag har valt att tydliggöra syftet med studien utifråntre frågeställningar. LÄS MER
23. Utomhuspedagogik : en fallstudie om att lära utomhus
Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka och beskriva elevers upplevelse av att lära utomhus, samt vad eleverna tycker om att ha utomhus dag med inslag av Utomhusmatematik som arbetsuppgift. Studien genomfördes på en skola i mellersta Sverige där elevantalet är 190 elever från förskoleklass till årskurs fem. LÄS MER
24. Från förskola till förskoleklass : Förväntningar mellan föräldrar pedagoger och barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, LärarutbildningenSammanfattning : Title: From preschool to preschool in school – Expectations between parents, teachers and children Author: Maria Rask Gradin Mentor: Niclas Järvklo Term: Spring 2012 Abstract The aim of this study is to draw attention to the expectations between parents, children and teachers at preschools and teachers in the preschool in the school at the transition to preschool in the school. I also want to know how the mission is defined, and how it is met. LÄS MER
25. Förskoleklassen - i gränslandet mellan förskola och skola : En studie om omgivningens förväntningar och påverkan på förskoleklassens pedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Författarnas namn: Christina Stenberg Lovisa Lindberg Titel: Förskoleklassen – i gränslandet mellan förskola och skola. En studie om omgivningens förväntningar och påverkan på förskoleklassens pedagogik. LÄS MER