Sökning: "sara hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden sara hotell.

  1. 1. Konkursprediktionsmodellens roll i riskanalyserEn kvantitativ studie om konkursprediktionens roll vid riskanalys på företag som inlett konkurs inom hotell- och restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Moa Lindqvist; Jennifer Wallin; Sara Lundgren; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Arbete med retention i hotellbranschen - En kvalitativ studie om hur hotellbranschen kan arbeta med att behålla personal

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Helena Rydberg; Sara Fagrell; [2019-09-02]
    Nyckelord :retention; hotellbranschen; talent management; hotell;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate and describe how hotel companies in Sweden are working to retain their staff. The focus will be on analyzing how the hotels work with retention in practice and which retention strategies can be used in the industry. LÄS MER

  3. 3. Högt, lågt eller mittemellan? - Att vara mellanchef i ett hotell- och restaurangföretag ur ett organisationskulturellt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sara Sjöholm Ericson; [2018]
    Nyckelord :Mellanchef; mellanchefsroll; hotell- och restaurangbranschen; kultur; organisationskultur; arbetssituation; fallstudie; Social Sciences;

    Sammanfattning : I mitt yrkesliv har jag varit verksam i ett antal olika organisationer inom samma bransch, både som anställd och på mellanchefsnivå. Det har fått mig att fundera på dels hur företag som till synes är ganska lika med samma verksamhet och målsättning ändå kan vara så olika? I denna uppsats tar jag utgångspunkt i hur det är att vara mellanchef. LÄS MER

  4. 4. Hotellrum och dess betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sara Rocafort; Granit Tahiri; [2018]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand; Image; Identity; Service landscape; Hotel; Hotel room; Sinnesmarknadsföring; Varumärke; Image; Identitet; Servicelandskap; Hotell; Hotellrum;

    Sammanfattning : Abstract Purpose and research question The purpose of the study is to clarify the role and significance of mind marketing in hotel rooms to strengthen the hotel brand. What does sense marketing mean today in hotel rooms? In what way can sense of mind in hotel rooms influence the brand identity? Method The essay is written in a qualitative research method with abductive elements. LÄS MER

  5. 5. FLEXIBILITETENS INVERKAN PÅ ARBETSMOTIVATION OCH ARBETSTILLFREDSSTÄLLELSE - en undersökning på hotellpersonal

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ia Tornberg; Sara Stephanson; [2015-11-16]
    Nyckelord :Arbetsmotivation; Arbetstillfredsställelse; Flexibelt arbete; Hotell;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det flexibla arbetet hade inverkan på personalens arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse. Frågan som studien sökte svar på var hur personalen upplever att deras arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse påverkades av att arbeta över avdelningsgränser och utföra arbetsuppgifter som inte alltid ingick i deras formella arbetsbeskrivning. LÄS MER