Sökning: "second language acquisition development"
Visar resultat 21 - 25 av 87 uppsatser innehållade orden second language acquisition development.
21. L2 Vocabulary learning through MMORPGs
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The gaming community has grown significantly over the past two decades and is playing a major role in learners’ English development. This literature study aims to examine to what extent there is a correlation between playing massive multiplayer online role-playing games (MMORPGs) and English learners' vocabulary acquisition as well as their motivation to learn. LÄS MER
22. Digital kamratrespons i svenska som andraspråk : Design för ökat kollaborativt lärande inom mångkulturell vuxenutbildning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Corona-pandemin har påverkat utbildningen på många sätt, inte minst för dem som studerar svenska som andraspråk. Interaktion, kommunikation och kollaborativt lärande är viktiga delar av språkinlärning och något som blivit lidande av den påtvingade distansundervisningen. LÄS MER
23. Förutsättningar för transspråkande i SVA- läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The aim of this study is to find out which conditions for translanguaging second-language learners are provided through two teaching materials in Swedish as a second language. The primary statement question concerned which kinds of expression for translanguaging occurred in the teaching materials. LÄS MER
24. MAKING USE OF CHILDREN’S DIGITAL MEDIA CONSUMPTION
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The general purpose of this study is to examine how parents can be supported in making use of their child’s digital media consumption for second language learning. In particular, a set of requirements are developed for best supporting the integration of children’s online activity into language learning activities by promoting a smooth transfer of knowledge through the spontaneous production of the target language. LÄS MER
25. APPLICATION OF PROCESSABILITY THEORY TO SFI STUDENTS’ L2 WRITING COMPETENCIES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The main purpose of this study is to study the written proficiency of SFI students at different morphological learning levels, and their ability to conjugate verbs, nouns, and adjectives using a wordless children book (frog-story). Theory: This study tries to link SFI levels of written proficiency to the levels of Pienemann hierarchy of language learning. LÄS MER