Sökning: "second language acquisition development"

Visar resultat 21 - 25 av 87 uppsatser innehållade orden second language acquisition development.

  1. 21. L2 Vocabulary learning through MMORPGs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nellie Stiberg; Aldina Saskin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The gaming community has grown significantly over the past two decades and is playing a major role in learners’ English development. This literature study aims to examine to what extent there is a correlation between playing massive multiplayer online role-playing games (MMORPGs) and English learners' vocabulary acquisition as well as their motivation to learn. LÄS MER

  2. 22. Digital kamratrespons i svenska som andraspråk : Design för ökat kollaborativt lärande inom mångkulturell vuxenutbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Veronica Granlund; [2021]
    Nyckelord :Digital peer response; Swedish as a second language; computer supported collaborative learning; computer assisted language learning; Digital kamratrespons; svenska som andraspråk; datorstött samarbete för lärande; datorstödd språkinlärning;

    Sammanfattning : Corona-pandemin har påverkat utbildningen på många sätt, inte minst för dem som studerar svenska som andraspråk. Interaktion, kommunikation och kollaborativt lärande är viktiga delar av språkinlärning och något som blivit lidande av den påtvingade distansundervisningen. LÄS MER

  3. 23. Förutsättningar för transspråkande i SVA- läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Shano Hussein; [2021]
    Nyckelord :translanguaging; multilingualism; identity; Swedish as a second language; cognitive mobilization; mother tongue; transspråkande; flerspråkighet; identitet; svenska som andraspråk; kognitiv mobilisering; modersmål;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out which conditions for translanguaging second-language learners are provided through two teaching materials in Swedish as a second language. The primary statement question concerned which kinds of expression for translanguaging occurred in the teaching materials. LÄS MER

  4. 24. MAKING USE OF CHILDREN’S DIGITAL MEDIA CONSUMPTION

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Farah Khaddour; [2020-03-24]
    Nyckelord :Interaction in SLA; Child’s SLA;

    Sammanfattning : Purpose: The general purpose of this study is to examine how parents can be supported in making use of their child’s digital media consumption for second language learning. In particular, a set of requirements are developed for best supporting the integration of children’s online activity into language learning activities by promoting a smooth transfer of knowledge through the spontaneous production of the target language. LÄS MER

  5. 25. APPLICATION OF PROCESSABILITY THEORY TO SFI STUDENTS’ L2 WRITING COMPETENCIES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Reyhaneh Tajgardoun; [2020-01-22]
    Nyckelord :Swedish as a second language; language acquisition; L2 writing; morphology; processability theory;

    Sammanfattning : Aim: The main purpose of this study is to study the written proficiency of SFI students at different morphological learning levels, and their ability to conjugate verbs, nouns, and adjectives using a wordless children book (frog-story). Theory: This study tries to link SFI levels of written proficiency to the levels of Pienemann hierarchy of language learning. LÄS MER