Sökning: "selfconcept"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet selfconcept.
1. Becoming by Buying : A qualitative study about Brandengagement in self-concept (BESC) in the pre-purchase stage
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fast fashion brands provide consumers with constantly available opportunities to update,not only their wardrobes, but themselves. As our identities have become a constant projectto work on, consumption of fast fashion involves the possibilities of trial and error ofpersonal development. LÄS MER
2. Påverkansfaktorer vid gymnasievalet : En kvalitativ studie om vad som påverkarelevers gymnasieval
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att ta reda på vilka som är de främst förekommandepåverkansfaktorerna, vilket inflytande de har på elevernas gymnasieval och elevernas egnainsikter om respektive faktorer. Tidigare forskning visar att faktorer som elevernasfamiljebakgrund, livshistoria och geografiska plats är betydande vid eleversbeslutsfattande i gymnasievalsprocessen. LÄS MER
3. Självkoncept hos ungdomar med övervikt : en litterturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Introduktion: Livskvalitén och välbefinnandet hos ungdomar med övervikt kan vara nedsatt men vissa menar att det är synen på sig själv som kan vara den avgörande faktorn för måendet. Självkonceptet är ett begrepp som omfattar individens uppfattning om sig själv. LÄS MER
4. FACTORS THAT INFLUENCE 9th GRADE STUDENTS’ HIGHER EDUCATION ASPIRATIONS IN SWEDEN The role of gender, parental nationality, parental education and academic self-concept
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this study is to explore the influence of gender, parental nationality, parental education, and academic self-concept on the HE aspirations of 9th grade students in Sweden. Theory: The various factors influencing HE aspirations—the extent to which 9th grade students regard future HE learning as a reasonable forecast for themselves—are here considered as indicators of social capital, as value that accrues through one’s social ties and achievements. LÄS MER