Sökning: "seo"

Visar resultat 21 - 25 av 126 uppsatser innehållade ordet seo.

  1. 21. En studie om sökmotoroptimering och användarvänlighet : Google vs användare

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Josefine Persson; Lotta Ollander; [2021]
    Nyckelord :UX design; user experience; SEO; search engine optimization; UX-design; användarupplevelse; SEO; sökmotoroptimering;

    Sammanfattning : The purpose of this survey has been to investigate whether there are contradictions between user experience (UX) and search engine optimization (SEO), also called Google versus users. Professionals, in UX and SEO, have been asked to respond to a questionnaire regarding text and images within these two aspects. LÄS MER

  2. 22. Webbplats för Vemdalen Catering : Funktionalitet mot användarvänlighet i Wordpress

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Emmy Adolfsén; [2021]
    Nyckelord :Wordpress; CMS; användarvänlighet; UX; Sökmotoroptimering; SEO;

    Sammanfattning : The objective of this project is a, for client, optimized website built in Wordpress using Beaver Builder and Beaver Themer plugin, together with a basic set of chosen plugins for a modern, secure and cost effective Wordpress site. The projects also includes an evaluation of and analysis about how functionality and design could be prioritized for optimal delivery and client satisfaction. LÄS MER

  3. 23. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Hällgren; Sebastian Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SME; Digital consumer impact; Digital technology; Sökmotoroptimering; SME; Digital konsumentpåverkan; Digital teknik;

    Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER

  4. 24. Technoeconomical evaluation of small-scale CO2 liquefaction using Aspen Plus

    Master-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Maja-Stina Svanberg Frisinger; [2021]
    Nyckelord :Carbon capture and storage CCS ; carbon dioxide; carbon neutral; production costs; pulp and paper mills; Avskiljning och lagring av koldioxid CCS ; koldioxid; koldioxidneutral; produktionskostnader; massa och pappersbruk;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att göra en teknoekonomisk utvärdering av processer för förvätskning av CO2 med hjälp av Aspen Plus. Ett flertal förvätskningsprocesser från tidigare studier jämfördes och från dessa valdes två förvätskningsprocesser ut för fortsatta studier och simuleringar. LÄS MER

  5. 25. Den senaste pusselbiten i nyemissionspusslet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Saanum; Frida Wennberg; Amanda Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :SEO; abnormal avkastning; operationell prestation; window of opportunity; pecking order theory; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Den senaste pusselbiten i nyemissionspusslet Seminariedatum: 3/6 - 2021 Kurs: FEKH89 - Företagsekonomi: Examensarbete i Finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Amanda Bengtsson, Olle Saanum & Frida Wennberg Handledare: Maria Gårdängen Fem nyckelord: SEO, abnormal avkastning, operationell prestation, window of opportunity och pecking order theory. LÄS MER