Sökning: "service expectations and satisfaction"
Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden service expectations and satisfaction.
1. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER
2. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER
3. Exploring partnerships between staffing agencies and client organizations : A B2B perspective
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Outsourcing is a method of staffing where a staffing agency takes on the responsibility of conducting the staffing process. This defines a B2B partnership between the staffing agency and the client organization, which is scarcely connected to outcome success in the partnership literature. LÄS MER
4. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
5. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER