Sökning: "service-dominant logic"
Visar resultat 31 - 35 av 136 uppsatser innehållade orden service-dominant logic.
31. Världen är inte svart eller vit, den har tvåhundraelva nyanser av grått - Om humanitära insatser och lokala nätverk i Ugandas tuffa miljö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Despite the fact that there are established networks that reach far beyond the ¨last mile¨, there are still difficulties encountered by the distribution networks of necessities in Uganda. The purpose of this thesis is to study how successful networks in Uganda operate, what characterizes them and under what possible conditions they could be used for distributing humanitarian supplies. LÄS MER
32. Service innovation in the pharmaceutical industry : How do existing value propositions restrict the adoption of new resources?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The topics of value propositions and service innovation have been highly interesting topics within service-dominant logic. Something that has not been studied in previous research, and the purpose of this thesis, is to investigate; how current value propositions restrict service innovation by restricting digital resource utilization. LÄS MER
33. Mäklarens syn på flerbostadshus i trä : en jämförelse av mäklarroller
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sverige har en väl utvecklad tradition att bygga småhus i trä och mycket resurser till detta. Trots det så är andelen flerbostadshus i trä på marknaden låg. Tidigare studier visar att konsumenterna inte har så stor kunskap om dessa bostäder i trä. LÄS MER
34. En studie i hur co-creation, no-creation samt co-destruction kan kopplas till kundnöjdhet : Hur påverkar direkta samt indirekta digitala marknadsföringsaktiviteter?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Enligt Service-dominant logic perspektivet delges en konsument ett värdeerbjudande som denne sedan agerar på. Beroende på interaktionsutfall påverkas kundnöjdheten. Kopplingen mellan interaktionsutfallen no-creation och co-destruction samt deras påverkan på kundnöjdheten är outforskad. LÄS MER
35. Hur skapas värde inom ett hållbart tjänsteekosystem? : En kvalitativ studie utifrån ett tjänstedominant perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Samtidigt som fokuset på hållbarhetsarbete inom organisationer har ökat, har det även resulterat i frågor om hur företag skapar ett hållbart värde. Hållbarhet har definierats utifrån tre grundpelare: miljömässig-, ekonomisk- och socialhållbarhet. LÄS MER