Sökning: "skandaler marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden skandaler marknadsföring.

  1. 1. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  2. 2. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Werley; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR work; sustainability; the fashion industry; purchasing decisions; brand.;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER

  4. 4. Trovärdig marknadsföring av ekologisk hållbarhet och Generation Y : En kvalitativ intervjustudie om trovärdig marknadsföring av ekologisk hållbarhet i digitala medier inom textil- och modeindustri

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Zelda Ringström; [2020]
    Nyckelord :Marketing; ecological sustainability; generation Y; Credibility; Textile Industry; Marknadsföring; ekologisk hållbarhet; generation Y; Trovärdighet; Textilindustrin;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker generation Y:s uppfattning om trovärdig marknadsföring av ekologisk hållbarhet inom textil- och modeindustrin i digitala medier. Studien är en kvalitativ intervjustudie med fokus på hållbarhet i marknadsföring, individens tolkning av marknadsföring och trovärdighet. LÄS MER

  5. 5. Jag syr mina egna gröna kläder : Svenska konsumenters förtroende för företags miljömarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sheila Nguyen; David Renman; [2015]
    Nyckelord :Trust; Social responsibility; CSR; Swedish; Consumers; Environment; Greenwash; Marketing; Retail; Förtroende; Socialt ansvar; CSR; Svenska; Konsumenter; Miljö; Greenwash; Marknadsföring; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) eller, företags samhällsansvar har blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för att locka kunder och att vara konkurrenskraftig på marknaden. För att detta skall lyckas krävs det att kunderna tror på och visar förtroende för företagens kommunikation. LÄS MER