Sökning: "skapa marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 736 uppsatser innehållade orden skapa marknad.

  1. 1. Hållbar Utveckling inom Modebranschen - En studie om modebranschens förbättringsmöjligheter angående hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Holmén; Filip Simic; [2024-02-12]
    Nyckelord :Cirkulär Fashion; Greenwashing; Brand Community; Hållbar Utveckling; Grassroot Movement;

    Sammanfattning : Inledning: Modebranschen har en gång i tiden betraktats som att vara hållbar då det exempelvis producerades plagg i små kvantiteter. Chinnaduraim (2023) konstaterar att modeindustrin har gjort betydande framsteg inom hållbart mode, men hon påpekar att det återstår mycket arbete. LÄS MER

  2. 2. Contextual Implications on Sustainable Entrepreneurship : a qualitative study on Food Waste Platforms contribution to reducing food waste in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gabriella Peyron; [2024]
    Nyckelord :Sustainable Entrepreneurship; contextualized entrepreneurship; interactions; cocreation; agency; values; shared economy; sustainable business model;

    Sammanfattning : The global issue of food waste persists, with local digital solutions emerging to address aspects of this problem. Inspired by new economic models like the shared economy, Food waste platforms embody sustainable entrepreneurship. LÄS MER

  3. 3. Relationshantering inom leverantörskedjan : En studie om relationshantering för en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jannica Björkqvist; Andreas Rosström Ejnar; [2024]
    Nyckelord :Supply chain management; Supplier relationship management; Nätverksperspektivet; ARA-modellen; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att beskriva den roll relationshantering spelar för att främja en mer hållbar leverantörskedja inom livsmedelsbranschen. Samhället står inför utmaningar gällande klimatförändringarna som sker i världen och studier visar att livsmedelsbranschen har en stor påverkan på dessa klimatförändringar. LÄS MER

  4. 4. Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestation under en nedåtgående marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anders Ahlqvist; Simon Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestationer under en nedåtgående marknad. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Simon Andersson och Anders Ahlqvist Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte:Syftet med den är studien är att skapa förståelse för vilka motivationsfaktorer som tydligast påverkar fastighetsmäklares motivation och prestation när bostadsmarknaden är nedåtgående. LÄS MER

  5. 5. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER