Sökning: "skillnad mellan teori och praktik"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden skillnad mellan teori och praktik.

  1. 11. Hur utvecklas socialtjänsten? : en kvantitativ studie om socialsekreterares upplevelse av arbetssätt, utveckling och delaktighet inom socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Mona Lisa Kawtharani Sedergren; Sofia Nordlund; [2021]
    Nyckelord :Socialtjänsten; Utveckling; Socialsekreterare; Delaktighet; Förändringsarbete; Organisationsteori; Människobehandlande organisationer; Digitalisering;

    Sammanfattning :  The aim of this study was to investigate through a survey study social workers' experiences of their working methods and development within the social services. The study also examined the level of involvement social secretaries experience in the development of their workplace and whether this had an impact on their view of organizational changes. LÄS MER

  2. 12. Tillförlitlighet hos Big Social Data : En fallstudie om upplevd problematik kopplat till beslutfattande i en organisationskontext

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Eric Rangnitt; Louise Wiljander; [2020]
    Nyckelord :Social media; Data analysis; Big Social Data; Social Media Analytics; Big Social Data Analytics; Data quality; Information quality; Reliability; Veracity; Decision making; Sociala medier; Dataanalys; Big Social Data; Social Media Analytics; Big Social Data Analytics; Datakvalitet; Informationskvalitet; Tillförlitlighet; Veracity; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Den växande globala användningen av sociala medier skapar enorma mängder social data online, kallat för Big Social Data (BSD). Tidigare forskning lyfter problem med att BSD ofta har bristande tillförlitlighet som underlag vid beslutsfattande och att det är starkt kopplat till dataoch informationskvalitet. LÄS MER

  3. 13. Äldre svenskars uppfattning om preventiva åtgärder för att minska risken att infekteras av COVID-19 : Att kombinera teori och praktik för att ta fram effektiv förebyggande hälsokommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Johnny Franzén; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: För att undvika att bli smittad av coronaviruset och drabbas av covid-19 behöver människor hålla ett visst avstånd till varandra. Särskilt viktigt är det att de som är 65 år och äldre lyssnar till den här informationen och följer rekommendationerna som kommuniceras. LÄS MER

  4. 14. Vetenskapliga metoder och praktiska tillvägagångssätt för beroendeanalys inom samhällsviktiga verksamheter - Förbättringspotential för analys av elberoende

    Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Kicki Rönnåker; Sofia Wennerbeck; [2020]
    Nyckelord :Elberoende beroendeanalys samhällsviktiga verksamheter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In Sweden, risk- and vulnerability assessments, including dependency analyses, are required by law for public actors who are of vital societal functions or critical infrastructure. However, there is a lack of guidance regarding how to perform this kind of analysis. Electrical power is one of the strongest dependencies of our society today. LÄS MER

  5. 15. Praktik inom högre utbildning : En kvantitativ studie om praktikens betydelse för erfarenhetsbaserat lärande och anställningsmöjligheter för beteendevetare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Bea Böröczki; [2019]
    Nyckelord :praktik; teori; erfarenhetsbaserat lärande; anställningsmöjligheter; beteendevetare; beteendevetenskapliga programmet; högre utbildning;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka praktikens betydelse för erfarenhetsbaserat lärande och anställningsmöjligheter för beteendevetare, inom högre utbildning. Studiens teoretiska utgångspunkt är erfarenhetsbaserat lärande. LÄS MER