Sökning: "skolan i ett systemteoretiskt perspektiv"
Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade orden skolan i ett systemteoretiskt perspektiv.
6. Tillgänglighet i språkklassrummet : organisatoriskt stöd på skolnivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning Alsenfelt Pamp, Nina & Webb, Tina (2021). Tillgänglighet i språkklassrummet - organisatoriskt stöd på skolnivå. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER
7. Vem är jag och vem blir jag? : En fallstudie om övergången från förskolan till förskoleklassen och fritidshemmet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : The aim of the study has been to highlight opportunities and obstacles for children to develop a positive identity after the transition from preschool to preschool class and school-age educare. Previous research shows that an individual's perceived identity changes when transitioning to new contexts, which often entails new roles and new positions. LÄS MER
8. Genusperpspektiv i skolan : -Specialpedagogers erfarenheter, föreställningar och utmaningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett systemteoretiskt perspektiv och genusperspektiv undersöka några specialpedagogers föreställningar och kunskaper kring förebyggande och elevhälsofrämjande arbetet med fokus på genus.I skolans styrdokument stipuleras det att skolans verksamhet ska genomsyras av läroplanens värdegrund. LÄS MER
9. Så nära men ändå så långt ifrån : - en studie om systematiskt kvalitetsarbete på två närliggande skolor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Studien har som ambition att bidra till förståelse för och kunskap om hur det systematiska kvalitetsarbetet i skolan kan integreras i skolans dagliga arbete. Genom att ta lärdom av goda exempel och genom att lyssna på de olika professionerna inom skolan kan kvaliteten höjas. LÄS MER
10. Defining and Evaluating Design System Usability for Improved Developer Experience
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The recent growth of the software industry has drawn attention to strategies aimed at improving collaboration within the development team. Shown to frequently encounter dilemmas associated with cross-disciplinary work are User Experience designers and software developers, whose effective collaboration are essential for the success of the development process. LÄS MER