Sökning: "social berättelser"
Visar resultat 6 - 10 av 685 uppsatser innehållade orden social berättelser.
6. Den medierade fula gubben : samtida ryktesspridning om fula gubbar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen: “Den medierade fula gubben: Samtida ryktesspridning om fula gubbar” är författad av Minna Ståleker och Olivia Leksell för kandidatkursen i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Det har sedan länge funnits en fruktan för pedofiler som i folkmun kallas för fula gubbar. LÄS MER
7. Vägval i mörkret: Att stanna i eller lämna en våldsam relation: En kvalitativ studie om kvinnors berättelser av uppbrottsprocessen från våld i nära relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Domestic violence is not a new phenomenon and it is regarded as a social and public health problem worldwide. Domestic violence means great suffering for the victims of violence, but also a cost to society in the form of healthcare, lost income, sick leave, and efforts from social services. LÄS MER
8. Man känner sig större än alla andra. En kvalitativ studie om emotioner, neutralisering och vägen bort från kriminalitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Denna studie undersöker vad som driver kriminalitet hos människor. Studiens syfte är att, genom kvalitativa intervjuer, analysera vilka emotioner som aktualiseras i kriminaliteten, på vilket sätt de brottsliga handlingarna neutraliseras och hur vägen bort från kriminalitet gestaltas. LÄS MER
9. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
10. Att leva med ångest : Individens upplevelse av ångestproblematik samt erfarenheter av stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Studien syftar till att undersöka människors upplevelser av ångestproblematik samt deras erfarenheter av stöd från omgivning, arbetsplats samt hälso-och sjukvård. Teorier som användes för att förstå och förklara individens upplevelser var kristeori samt det salutogena perspektivet/ KASAM. LÄS MER