Sökning: "social campaign"
Visar resultat 1 - 5 av 445 uppsatser innehållade orden social campaign.
1. Populism i Socialdemokraternas Almedalstal : En idealtypsanalys av Socialdemokraternas tal i Almedalen valåren 2010, 2014, 2018 & 2022
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : This study aims to examine the existence of populism in campaign speeches held by the Swedish party the Social Democrats in the election years 2010, 2014, 2018 and 2022 in Almedalen. By attempting to answer if there is any populism in the party´s speeches, and if the populism has increased over the years, the essay will analyze the speeches using a qualitative text analysis and a descriptive idea analysis. LÄS MER
2. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER
3. "Så länge jag inte blir slagen eller dödad så är det fine" : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter av klientutövat våld
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Over the past decade, several studies have been conducted on the extent to which social workers are subjected to threats and violence from clients. The results of these studies indicate that approximately one-third of social workers have experienced threats or violence from clients. LÄS MER
4. Energikrisen, intet nytt Könsföreställningar och könsroller så som de kommer till uttryck i svenska energisparkampanjen under 1970-talet
Master-uppsats,Sammanfattning : The primary aim of this essay has been twofold. First, to study how gender and gender roles are portrayed in the Swedish energy advertising campaign at the time of the oil crisis, and second, to analyze whether the public’s energy saving, as it can be mapped based on survey responses, shows differences depending on gender. LÄS MER
5. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER