Sökning: "social influenser"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden social influenser.

  1. 1. RENOVERA FÖR RENOVERINGS SKULL En studie av trender och influenser i medias porträttering av renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Sara Romin; [2023-12-05]
    Nyckelord :Architecture; Renovation; Social media; Consumption;

    Sammanfattning : New homeowners will often initiate renovation projects during the first few months of owning their property. With each renovation there is a great risk of loss in cultural heritage, as it is common to change the fixed interior design when renovating. New styles and trends are advocated for daily in media and social media. LÄS MER

  2. 2. Vilken digital audio workstation använder självständiga musikskapare? : Skiljer valet av digital audio workstation ur ett socialt och designmässigt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Charlie Ramirez Klingberg; [2023]
    Nyckelord :DAW; självständiga musikproducenter; social inverkan; design; yttre faktorer; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Med den tekniska utvecklingen inom musikbranschen har digitala audio workstations eller DAWs blivit mer lättåtkomliga för gemene man för att själv kunna produceramusik. I studien används enkät och djupintervjuer som metoder med syfte att undersöka ifall det finns en social inverkan vid valet av DAW. LÄS MER

  3. 3. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Verklighetens språk : Verklighetseffekt och journalistiska influenser i Tom Wolfes A Man in Full

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Kristian Hultqvist; [2023]
    Nyckelord :Tom Wolfe; A Man in Full; New Journalism; Roland Barthes; The Reality Effect; Virginia Woolf; Yevgeny Zamyatin;

    Sammanfattning : Tom Wolfe was a founding father of New Journalism, revolutionizing journalistic reporting by introducing literary tools of storytelling. The literary influence on New Journalism is well-covered by journalism scholars, but Wolfe was also a fiction writer, and as such he actively tried to rally his generation of fiction writers behind him for a New Social Novel, more grounded in reality and reporting. LÄS MER

  5. 5. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER