Sökning: "social transparens"
Visar resultat 6 - 10 av 230 uppsatser innehållade orden social transparens.
6. Are mindless robots less threatening? : The role of transparency about robots’ lack of human-like psychological capabilities
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The use of social robots is often seen as a solution for handling future challenges such as caring for a growing population of elderly people. However, previous research has shown that robots can be perceived as threatening and for a successful implementation of robots in society we are dependent on the public’s acceptance of the technology. LÄS MER
7. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander Titel: Effekten av influencer-marketing Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER
8. Attityder inom vertikal odling : en undersökning på Uppsalastudenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker vilka attityder som finns till vertikal odling hos civilingenjörsstudenter inom programmet System i teknik och samhälle (STS) på Uppsala universitet. Studien undersöker olika affärsmodeller för vertikal odling och huruvida de ger upphov till skillnader i attityd hos STS-studenter och analyserar vad dessa attityder baseras på. LÄS MER
9. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER
10. Sustainable Practices within the Real Estate sector : An analysis investigating the impact of sustainability practices within Real Estate companies in Sweden
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The awareness of ESG (environmental, governance, social) has risen significantly during the last decade. The construction and real estate industry represents 21 % of the negative climate emissions in Sweden, highlighting the crucial role of property owners in achieving a climate-neutral society. LÄS MER