Sökning: "spel och media"

Visar resultat 6 - 10 av 223 uppsatser innehållade orden spel och media.

  1. 6. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  2. 7. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; Cryptocurrency; Non-Fungible Tokens NFTs ; Gaming Industry; Social Media Marketing; Kryptovaluta; Videospelsindustrin; Sociala Medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER

  3. 8. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Peter Båth; Max Leitner; [2023]
    Nyckelord :NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Audio; The physical room; Dolby Atmos; sound-ambience; NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Ljud; Fysiska rummet; Dolby Atmos; Ljudmilj;

    Sammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER

  4. 9. “Kul, hur många kan man matcha med på Tinder?”

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Alva-Li Kurtén; Elin Johnsen Drenth; [2023]
    Nyckelord :Tinder; kärlek; partnerskap; överflödiga valmöjligheter; teknologi;

    Sammanfattning : Denna studie belyser kärleken och partnerskapets karaktär i vår samtid. Tidigare forskning visar att övergången till ett mer digitaliserat dejtingliv har bidragit till en marknadisering av dejtingarenan, genomsyrad av konsumtionslogik. LÄS MER

  5. 10. Valtid är skandaltid : En kombinerad kvantitativ och kvalitativ studie om hur åtta Sverigedemokratiska politiker gestaltats i medierna 2010,2014, 2018 och 2022

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Leah Ganerud; Liv Hellström; [2023]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; skandaler; media; politiker; gestaltning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur åtta politiker från Sverigedemokraterna gestaltats inågra utvalda uppmärksammade skandaler i dags- och kvällspress. Studien ämnade även attjämföra dessa skandaler med varandra för att se om det fanns likheter och skillnader i mediasrapportering om dem. LÄS MER