Sökning: "speltyp"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet speltyp.
1. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER
2. Spelmissbruk och val av speltyp : En jämförelse mellan spelmissbrukares upplevelser och deras val av speltyp
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : DSM-5 har valt att klassificera spelmissbruk som ett substansrelaterat missbruk då forskningen på området har funnit många likheter med substansmissbruk vad gäller förhöjd tolerans, sämre beslutsförmåga och lägre impulsförmåga. Dock har det väckts kritiska röster beträffande generaliseringen av gruppen spelmissbrukare, och forskare menar att beroende på om personer vänder sig till så kallade skicklighetsspel eller chansspel, finns det olika bakomliggande orsaker till varför människor börjar spela om pengar. LÄS MER
3. Spelpositionens effekt på riktningsförändring och löphastighet i samband med smålagspel. : En observationsstudie på svenska manliga elitfotbollsspelare.
Magister-uppsats, Umeå universitet/IdrottsmedicinSammanfattning : Högintensiva aktioner är tydliga markörer för bra prestationer i fotboll. Exempel på högintensiva aktioner med bevisad koppling till prestation är riktningsförändringar och sprinter. Det är dock fortfarande oklart hur de olika spelpositionerna påverkar kravbilden för spelarna. LÄS MER
4. Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Only a decade ago, research was limited regarding enjoyment and player motivation in digital games. The aim of this study was to investigate the effect of a developed story in a mobilepuzzle game. LÄS MER
5. Falska toner bland rena motiv – en "intressekonflikt" mellan upphovsrätt, skyddstid och innovation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Teknikutvecklingens frammarsch har tillsammans med den kommersiella upphovsrättsmarknaden fått rättsområdet att utvecklas till något nytt – ett multinationellt ekonomiskt verktyg, som reglerar över ekonomisk tillväxt, ökad konkurrens, social sysselsättning och innovation. Teknikutvecklingen gjorde sig dock till en del av upphovsrätten långt innan lagstiftaren erkände eller insåg vidden av teknikens innebörd. LÄS MER