Sökning: "stökiga barn förskolan"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden stökiga barn förskolan.
1. Bry dig om mig - Om förskollärares och barnskötares syn på de relationsskapande processerna i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förskollärare och barnskötare i förskolan ser på relationsprocesserna och de relationer de skapar med barnen. Ämnet valdes med anledning av att vi sett personal skapa olika relationer med barnen under våra år inom utbildningen. LÄS MER
2. Förskolepedagogers interaktion med barn vid frukostbordet : utifrån ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : I läroplan för förskolan (Skolverket, 2010) står att förskolan ska behandla alla barn som individer. Alla som arbetar inom förskola ska således arbeta med bland annat ur genusperspektiv. Genus är det socialt skapade könet (Svaleryd, 2002). LÄS MER
3. Ska det vara så svårt att ta det lugnt en stund? : - om svårigheten att bemöta barns behov av lugn och ro i den moderna förskolemiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, LärarutbildningenSammanfattning : I min essä beskriver jag den öppna miljön, med ett modernt och nytänkande arbetssätt som blir allt vanligare inom förskolan. I den nya moderna förskolan öppnas innemiljöerna upp allt mer för att skapa möjligheter till ett ökat samspel och lärande mellan barnen. LÄS MER
4. Barn som hörs och syns - hur bemöts de? Förskollärares beskrivning av utagerande barns lek i förskolan
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur förskollärare beskriver sitt synsätt på utagerande barns kamratrelation i leken med andra barn och sina arbetssätt, eller metoder i bemötandet gentemot utagerande barn. Hur beskriver förskollärare utagerande barns beteenden, har förskollärarna en enhetlig utarbetad arbetsmetod+ Upplever förskollärare orsaken till utagerande barns beteende på en individ-, grupp-, och organisationsnivå? För att undersöka dessa frågeställningar har jag använt mig av halvstruktrerade intervjuer med åtta förskollärare. LÄS MER
5. Förskolebarns och förskollärares perspektiv på stökigt beteende
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Undersökningens syfte är att diskutera hur barn och förskollärare definierar ett stökigt beteende i förskolan. Syftet är även att se om barnens och förskollärarnas åsikter stämmer överens med varandra. LÄS MER