Sökning: "stakeholders roles"

Visar resultat 11 - 15 av 206 uppsatser innehållade orden stakeholders roles.

  1. 11. Håller kvinnliga revisorer en högrerevisionskvalité än manliga? : En empirisk studie om revisionskvalité och coronapandemins eventuella påverkan på skillnaden irevisionskvalité

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Hellsten; Elin Raattamaa; [2023]
    Nyckelord :Revisionskvalité; Corona; Kognitiva beteendeskillnader;

    Sammanfattning : Auditing is a function that operates in the public interest. By confirming or denying companies' financial information, trust and value is created for external stakeholders. LÄS MER

  2. 12. Preferences for carbon information : a Discrete Choice Experiment with Swedish non-professional investors

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mahesh Kumar Shrestha; [2023]
    Nyckelord :discrete choice experiment; investment preference; GHG target; carbon information; target progress; carbon disclosure; non-professional investors; impact investing; sustainable and responsible investments; SRI;

    Sammanfattning : GHG targets, an aspect of carbon disclosure are an integral part of corporate carbon management and overall carbon accounting. GHG targets and the target-related attributes – including target difficulty, target progress, and external validation of target as a science-based target, along with past GHG emission performance are attributes related to carbon information that is increasingly included in the corporate carbon disclosures. LÄS MER

  3. 13. Female Leaders’ Role in Corporate Sustainability Strategy Processes

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mika Björkman; [2023]
    Nyckelord :Management; Female Leaders; Corporate Sustainability; Sustainability Strategy Processes; Organizational Diversity;

    Sammanfattning : Abstract   Background: With the heightening pressure of climate change, the public as well as the corporate world calls for leaders that can drive sustainable development, hence tackling the challenges to come. Companies are facing growing pressure from both internal and external stakeholders to adopt sustainable practices. LÄS MER

  4. 14. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  5. 15. The Influence of Artificial Intelligence on Songwriting : Navigating Attribution Challenges and Copyright Protection

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Karin Norberg; Othilia Norell; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Attribution; Copyright; Machine Learning; Music; Natural Language Processing; Royalties; Songwriting;

    Sammanfattning : This report explores the evolving landscape of songwriting and copyright protection, with a focus on the influence of Artificial Intelligence (AI). It highlights the need for objective measures of attribution in music co-creation, including collaborations involving AI. LÄS MER