Sökning: "standardisering och anpassning."
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden standardisering och anpassning..
1. Definiera Gränsvärden för Enterprise Architecture Debt Measurements
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Företagens tillväxt har resulterat i en ökad mängd data som kräver analys och därmed uppkommer utmaningar för hantering och analys. För att stödja företagens mål har Enterprise Architecture (EA) utvecklats som ett ramverk. LÄS MER
2. Anpassning och standardisering av arbetsberedningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Work preparations is an important tool in planning the production of buildings. The goal of these is to support the ability to meet the set requirements while providing satisfactory working conditions for the workers. LÄS MER
3. Möjligheter och utmaningar vid en etablering på en utländsk marknad : BAM AB:s etablering i Dubai
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie undersöks ett svenskt företag vid namn BAM AB som använde sig av franchise som etableringsstrategi för att inta marknaden i Dubai. Studien undersöks utifrån en kartlagd referensram med noga utvald teori inom marknadsinträde, kulturellt och psykisk avstånd, franchise samt lokal standardisering och lokal anpassning. LÄS MER
4. Flight Safety from a Reality-based Systems Approach
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Traditionella metoder för Safety Management har bidragit till en exceptionellt hög flygsäkerhet. Händelser inom flygindustrin och ökande systemkomplexitet har dock aktualiserat att systemteori kan ge kompletterande perspektiv och bidra till flygsäkerhet. LÄS MER
5. Dras alla konsumenter över samma kam? : Svenska företags utformning av marknadsföringsstrategier på den internationella marknaden.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Standardisering och anpassning är två marknadsföringsstrategier som flitigt debatterats under decennier bland forskare. Begreppet standardisering innebär att ett företag väljer att utforma sin marknadsföring på samma sätt genom flera kanaler och på flera marknader. LÄS MER