Sökning: "statusuppdateringar"
Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade ordet statusuppdateringar.
6. FACEBOOK OCH POLITIK En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå nivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Rapport nr:C943 Syfte: Studiens syfte är att undersöka innehållet i publicerade inlägg på Facebook som har gjorts utav konton som tillhör svenska partiledare. Teori: Bygger främst på funktionell teori om politisk kampanjdiskurs, kommunikationsmodeller och personifikation. LÄS MER
7. Polisen – ”som en lejontass mjuk men vass” : Diskursanalys om polisen på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den svenska polisen har sedan 2011 etablerat sig på sociala medier och är den myndighet som ligger i framkant vad gäller användandet av de nya kommunikationskanalerna. Nästan 1,5 miljoner människor följer polisens dagliga statusuppdateringar på Facebook, som innehåller alltifrån vittnesefterlysningar till inslag i fikarummet. LÄS MER
8. Crowdfunding : flera nyanser av engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie behandlar ämnet Internetbaserad crowdfunding, enfinansieringsmetod där ett stort antal människor ger en liten summa pengar vardera till ettprojekt via en crowdfundingplattform på Internet. Studiens fokus är engagemang: vad somskapar engagemang för crowdfunding och vad som kan stärka engagemanget. LÄS MER
9. Personlighetsdrag och statusuppdateringar på Facebook. : En enkätstudie om personlighet och innehåll i statusuppdateringar
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : The aim of this study was to examine if there is a correlation between personality traits and content of status updates on Facebook and if there are differences in the status update content depending on the degree of personality traits. The study was a quantitative survey that participants answered using Facebook. LÄS MER
10. Traditionella medier och den digitala agendan : Konsten att kontrollera allmänhetens gestaltning av en organisationskris
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Titel Traditionella medier och den digitala agendan, konsten att kontrollera allmänhetens gestaltning av en organisationskris i sociala medier Syfte Syftet med den här uppsatsen är undersöka hur allmänheten gestaltar en organisationskris i sociala medier genom den typ av inlägg som görs. Metod Via en kvantitativ ansats har vi samlat in och analyserat de statusuppdateringar som allmänheten gör via sina egna Facebookflöden. LÄS MER