Sökning: "stockholms universitet"

Visar resultat 16 - 20 av 9875 uppsatser innehållade orden stockholms universitet.

  1. 16. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 17. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  3. 18. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  4. 19. Helgonet med ett hundhuvud,en symbol-analys av Sankt Kristoffer : En djupdykning i meningen med forntida monster i ett kristet sammanhang

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Religionshistoria

    Författare :Alexander Nesi; [2024]
    Nyckelord :Saint Christopher; dogheaded; cynocephali symbolism; christianity; orthodox; saint; old testament; bible; esotericism; symbolic analysis; armenia; synaxarion; the golden legend; Sankt Kristoffer; hundhuvud; cynocephalus; symbolik; kristendom; ortodox; helgon; gamla testamentet; bibeln; esoterisk; symbolanalys; armenien; synaxarion; den gyllene legenden;

    Sammanfattning : This essay studies the historical phenomenon of dog-headed men (cynocephaly) andSaint Christopher who is in eastern-orthodox iconography depicted as a dog headedman. The study argues that a symbolic and phenomenological perspective is preferredto understand mythical figures with “unnatural” depictions. LÄS MER

  5. 20. Kan man minnas ett brott som man inte bevittnat? : En rättspsykologisk undersökning av tendensen till felaktiga minnen av ett brott

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Caroline Briesch; Jennie Segerstein; [2024]
    Nyckelord :minnesfel; bakåtriktade slutsatsfel; vittnesmål; stereotyper;

    Sammanfattning : Minnet är av största relevans inom vittnespsykologiska sammanhang och kan vara avgörande för utfallet i rättsliga utredningar. Tidigare forskning visar att individer som har sett en effekt av en händelse kan tendera att minnas att de sett orsaken till händelsen. LÄS MER