Sökning: "strategic group analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 212 uppsatser innehållade orden strategic group analysis.

  1. 1. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  2. 2. ESG and Fund Performance Comparing Funds with Different Strategic Benchmarks

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jesper Carlsson; Erik Olofsson; [2023-07-03]
    Nyckelord :ESG; Efficient Market Hypothesis; Risk-Adjusted Return; Strategic Benchmarks;

    Sammanfattning : This thesis aims to identify if there is a positive relationship between ESG and fund performance, and if this relationship is different depending on the strategic benchmark of the funds and how they differ between the given strategic benchmark. Four groups of funds connected to a specific strategic benchmark are divided based on their ESG score into a high ESG score group and low ESG score group. LÄS MER

  3. 3. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER

  4. 4. Implementeringen av Nationella läkemedelslistan ur tre perspektiv - med hjälp av mjukt systemtänkande

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Sanna Jönsson; [2023]
    Nyckelord :eHealth; implementation; National Medication List; shared medication list; Soft Systems Methodology; Sweden; eHälsa; gemensam läkemedelslista; implementering; Nationella läkemedelslistan; Soft Systems Methodology; Sverige;

    Sammanfattning : Den 1 maj år 2021 infördes lag (2018:1212) om nationell läkemedelslista. Nationella läkemedelslistan (NLL) ska ge en samlad bild av patientens förskrivna och uthämtade läkemedel till hälso-och sjukvården, apoteken och patienten. LÄS MER

  5. 5. Fysioterapeuters upplevelser och erfarenheter av att motivera beteendeförändring i form av träning hos patienter med reumatisk sjukdom : En kvalitativ intervjustudie

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Fysioterapi

    Författare :Marko Lazarevic; Jonathan Malmbom; [2023]
    Nyckelord :Exercise; qualitative research; rheumatic diseases; experience; behavioral change.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Reumatiska sjukdomar är en vanlig orsak till inaktivitet hos de drabbade, även om fysisk aktivitet och träning enligt flertalet studier påvisats ha positiva effekter för sjukdomsbilden. Fysioterapeuter arbetar mycket med att motivera dessa patienter till beteendeförändring men deras roll i arbetet med motivation är mindre utforskat. LÄS MER