Sökning: "sverigebilden nation branding"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden sverigebilden nation branding.
1. Sweden’s Public Diplomacy Strategy in the 21st Century : An Analysis
Master-uppsats, Södertörns högskola/Statsvetenskap; Södertörns högskola/Offentlig förvaltningSammanfattning : Public diplomacy is a form of diplomatic activity aimed at communicating directly with foreign publics. In light of the technological developments of recent decades, digital tools and platforms have transformed the field of public diplomacy and became a significant force in shaping the diplomatic field. LÄS MER
2. Last night in Sweden : En kvantitativ innehållsanalys om Sverigebilden i polariserade amerikanska onlinemedier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Purpose: The purpose with this study is to examine the view of Sweden in, polarized, american online medias. We are interested in the way in which Sweden is framed by the media and what underlying factors there are for the frame. LÄS MER
3. Hur har designhistorien påverkat Sveriges varumärke? – En analys av tre nedslag i svensk designhistoria och hur dessa påverkat Sverigebilden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Detta är en uppsats som analyserar tre nedslag tagna ur svensk designhistoria. Bakgrunden ligger i Sveriges varumärke, nation brand. Materialet utgörs av marknadsföring från Stockholmsutställningen 1930, reklambilder från IKEA under 1980-talet och ompositioneringen av varumärket “Sweden” 2014. LÄS MER
4. Att sälja landet lagom : En studie om Sverigebilden och Svenska Institutets arbete med nation branding
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Title: To sell the country of Lagom: a study of the Swedish Institute’s re-branding of Sweden and impact on the swedish citizens Authors: Rebecca Dahl & Ellinor Thungren Aim: The purpose of this thesis is to study the Swedish Institute’s branding of Sweden. We have explored if the branding is consistent with the picture that Swedes generally have of themselves and Sweden, and also looked at which consequences differences in this picture may have. LÄS MER
5. Jag Twittrar för Er : Nytänkande och ambassadörskap i medielandskapet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte: Projektet har som syfte att ta reda på hur fenomenet Rotationcuration har förändrat arbetet med Sverige som varumärke. Frågeställningar: Den övergripande frågeställningen som uppsatsen utgår ifrån är: Hur har rotationcuration förändrat arbetet med varumärket Sverige för VisitSweden? För att besvara huvudfrågeställningen på ett enklare sätt används ett flertal underfrågor vilket följer: Vilka strategier använder VisitSweden (VisitSweden. LÄS MER