Sökning: "sverigebilden nation branding"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden sverigebilden nation branding.

  1. 1. Sweden’s Public Diplomacy Strategy in the 21st Century : An Analysis

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Statsvetenskap; Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Kamila Marzynska; [2021]
    Nyckelord :public diplomacy; diplomacy; sweden; nation branding; brand sweden; critical discourse analysis; social constructivism; new public diplomacy; sverigebilden; diplomati; offentlig diplomati; sverige; strategisk kommunikation; internationella relationer; offentlig förvaltning;

    Sammanfattning : Public diplomacy is a form of diplomatic activity aimed at communicating directly with foreign publics. In light of the technological developments of recent decades, digital tools and platforms have transformed the field of public diplomacy and became a significant force in shaping the diplomatic field. LÄS MER

  2. 2. Last night in Sweden : En kvantitativ innehållsanalys om Sverigebilden i polariserade amerikanska onlinemedier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Lauri; Fredrik Erlandsson; [2020]
    Nyckelord :Sverigebilden; Nation branding; Nation Images; gestaltning; USA.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose with this study is to examine the view of Sweden in, polarized, american online medias. We are interested in the way in which Sweden is framed by the media and what underlying factors there are for the frame. LÄS MER

  3. 3. Hur har designhistorien påverkat Sveriges varumärke? – En analys av tre nedslag i svensk designhistoria och hur dessa påverkat Sverigebilden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maria Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Nation Branding; Sverigebilden; Swedish Design; Nation Reputation; Swedish Design History;

    Sammanfattning : Detta är en uppsats som analyserar tre nedslag tagna ur svensk designhistoria. Bakgrunden ligger i Sveriges varumärke, nation brand. Materialet utgörs av marknadsföring från Stockholmsutställningen 1930, reklambilder från IKEA under 1980-talet och ompositioneringen av varumärket “Sweden” 2014. LÄS MER

  4. 4. Att sälja landet lagom : En studie om Sverigebilden och Svenska Institutets arbete med nation branding

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Ellinor Thungren; Rebecca Dahl; [2014]
    Nyckelord :Nation branding; culutre dimensions; Geert Hofstede; Swedish Institute; nation branding; Nadia Kaneva; Geert Hofstede; Svenska Institutet; svenskhet;

    Sammanfattning : Title: To sell the country of Lagom: a study of the Swedish Institute’s re-branding of Sweden and impact on the swedish citizens Authors: Rebecca Dahl & Ellinor Thungren Aim: The purpose of this thesis is to study the Swedish Institute’s branding of Sweden. We have explored if the branding is consistent with the picture that Swedes generally have of themselves and Sweden, and also looked at which consequences differences in this picture may have. LÄS MER

  5. 5. Jag Twittrar för Er : Nytänkande och ambassadörskap i medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Stefan Andersson; Daniel Cullberg; [2013]
    Nyckelord :Twitter; Rotationcuration; Public Diplomacy; Curators of Sweden; VisitSweden; Twitter; Rotationcuration; Public Diplomacy; Curators of Sweden; VisitSweden;

    Sammanfattning : Syfte: Projektet har som syfte att ta reda på hur fenomenet Rotationcuration har förändrat arbetet med Sverige som varumärke. Frågeställningar: Den övergripande frågeställningen som uppsatsen utgår ifrån är: Hur har rotationcuration förändrat arbetet med varumärket Sverige för VisitSweden? För att besvara huvudfrågeställningen på ett enklare sätt används ett flertal underfrågor vilket följer: Vilka strategier använder VisitSweden (VisitSweden. LÄS MER