Sökning: "tam-modellen"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet tam-modellen.
6. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER
7. IMPLEMENTERING AV EN LÄRPLATTFORM EN FALLSTUDIE
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Fallstudien har undersökt implementeringen av en ny lärplattform på en svensk gymnasieskola och syftet har varit att undersöka hur lärare vid en specifik gymnasieskola uppfattat hur implementeringen av en ny lärplattform gått till. Vidare har syftet varit att undersöka hur och av vilka beslutet fattades samt hur implementeringen utformades. LÄS MER
8. Mobilapplikation för kläder : konsumenters attityd till m-handel och tre externa variablers påverkan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Produktkategorin kläder har gått från att vara den minst adopterade kategorin inom e-handeln till att idag befinna sig på listan över “topp e-handlade varor”. Fler människor har börjat konsumera genom mobiltelefonen, vilket bedöms vara en av de viktigaste orsakerna till att e- handeln fortsätter att ta marknadsandelar. LÄS MER
9. Gästers attityd till självbetjäningsteknik inom hotell : En kvantitativ studie på hur gästers attityd förhåller sig till självbetjäningsteknik på en internationell hotellkedja i Sverige
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Förändringar av samhället genom införandet av nya tekniska lösningar har på gått en längre tid och hotellbranschen är inte benägna att missa chansen att använda sig av digitala alternativ för att effektivisera sin bransch. Hotellens traditionella incheckning med en receptionsdisk har funnits länge men verkar nu vara i förändring. LÄS MER
10. Varför väljer kunder självserviceteknologi? : En kvantitativ undersökning utifrån banksektorn
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Sammanfattning Självserviceteknologins (SST) betydelse för företag och kunder ökar i takt med den teknologiska utvecklingen. De många fördelarna SST genererar så som enkelhet, bättre tillgänglighet och möjligheter för kunder att bli oberoende är bara några av många faktorer som spelar in. LÄS MER