Sökning: "teacher retention."
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden teacher retention..
1. Varför fortsätter jag? : En kvalitativ studie med salutogen ansats om varför lärare stannar i professionen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur lärare beskriver sin arbetssituation och vad som motiverar dem att stanna i professionen. Studien syftar också till att undersöka hur lärarna själva beskriver eventuella problem i sitt arbete och hur de hanterar dessa problem. LÄS MER
2. Homework assignment and student achievement - Evidence from TIMSS 2019
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Homework is widely used in most schools across the world to complement classroom teaching, increase knowledge retention, and foster good study habits. The research on the effect of homework assignment on student achievement is, however, inconclusive with earlier research indicating a positive relationship and newer studies giving a more nuanced picture. LÄS MER
3. Sequence classification on gamified behavior data from a learning management system : Predicting student outcome using neural networks and Markov chain
Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This study has investigated whether it is possible to classify time series data originating from a gamified learning management system. By using the school data provided by the gamification company Insert Coin AB, the aim was to distribute the teacher’s supervision more efficiently among students who are more likely to fail. LÄS MER
4. Creativity in Mathematics Curricula – An International Comparison between Singapore, Hong Kong, Sweden, and Norway
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : Studies have shown that creative mathematically founded reasoning (CMR) outperforms algorithmic reasoning (AR) in regards to retention and (re)construction of knowledge. This suggests that creativity should be encouraged in national high-school mathematics curricula. LÄS MER
5. Grön prevention : en pedagogisk arbetsmetod i gröna utomhusmiljöer för att skapa kreativa lärmiljöer
Magister-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka effekterna av en pedagogisk intervention i grön utomhusmiljö. Tonvikten ligger på att mäta om elevers välbefinnande, lust och lärande samt skolresultat påverkas av denna intervention. Ca 40 elever i åldern tolv år i årskurs 6 och två lärare deltog i studien (som pågick under våren 2016). LÄS MER