Sökning: "teachers’ experience"
Visar resultat 21 - 25 av 2791 uppsatser innehållade orden teachers’ experience.
21. Barns Hälsa i Förskolan : En didaktisk analys av förskollärares beskrivningar av deras praktiska arbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers experience their work with preschool children's physical, mental and social health. The study also highlights what conditions the preschool teachers experience they need for this kind of work to be possible. LÄS MER
22. Talängslan hos lärare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för psykologi, idrotts- och arbetshälsovetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to investigate speech anxiety in a small group of teachers, and their experiences of speaking in different situations in their professional practice. In addition, we wanted to know more about their experiences of handling the situation, and how they develop their abilities to speak in public, to cope with life as teachers. LÄS MER
23. "Man är idrottslärare. Man är lite bohem." : En kvalitativ studie om hur idrottslärare upplever sin arbetsmiljö samt arbetsmiljörelaterade skillnader mellan ett- respektive tvåämnesidrottslärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to examine how a chosen number of PE teachers experience their work environment couple to physical, psychological, and social aspects. The purpose of this study is also to examine if there are any differences between how a PE teacher with one subject and a PE teacher with two subjects experience their work environment. LÄS MER
24. Språkbarriärer i förskolan : En kvalitativ studie utifrån förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : En förutsättning för lärande i förskolan är god kommunikation och att skapa trygghet för barnen. Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur man kan minska/undvika språkbarriärer i förskolan genom att ge exempel på hur förskollärare uttrycker att de möter barn med annat modersmål. LÄS MER
25. "Utomhusmiljön är lika viktig som inomhusmiljön" : Pedagogers perspektiv på biologiundervisning i förskolans utomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about educators' perceptions of biology teaching in the preschool's outdoor environment. The study focuses on educators’ perceptions of biology teaching, biology teaching in the outdoor environment and perceptions of how it can contribute to children's learning. LÄS MER