Sökning: "teen*"

Visar resultat 1 - 5 av 883 uppsatser innehållade ordet teen*.

  1. 1. “Drugs make me myself” : En multimodal kritisk diskursanalys av ungdomsdramer Euphoria ochSkins UK

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Van Sopheaktra Lam; Ajla Pasic; [2024]
    Nyckelord :Multimodal critical discourse analysis; poststructuralism; socialsemiotics; filmsemiotics; Skins UK; Euphoria; alcohol; drugs; discourse;

    Sammanfattning : Global alcohol- and drug consumption is a big health problem, despite the fact that the amount of usage has decreased throughout the years. Our interest for this study arose because earlier research showed that films, series and television can affect viewers' perceptions regarding alcohol- and drug use. LÄS MER

  2. 2. Från det glamorösa glittret till den kalla verkligheten : En multimodal kritisk diskursanalys om alkohol och droger i den svenska ungdomsserien Young Royals

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Melina Bengtsson; Annie Mårtensson; [2024]
    Nyckelord :Framing theory; discourse; multimodal analysis; adolescents; alcohol; drugs; film;

    Sammanfattning : Adolescents use of alcohol and drugs in Sweden today is problematic. The alcohol consumption has decreased amongst adolescents, but it is still an issue. What the younger generation sees in the media has an effect on their view on alcohol and adolescents may assume it is a natural part of life. LÄS MER

  3. 3. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  4. 4. Från kärlek till kontroll - En kvalitativ studie om unga kvinnors upplevelser av våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Alena Mogrip; Johanna Rautio; [2024]
    Nyckelord :teen intimate partner violence; intimate partner violence; IPV; digital violence; normalization; coercive control; våld i ungas nära relationer; våld i nära relationer; digitalt våld; normaliseringsprocessen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Our study aimed to, through a qualitative content analysis, understand how violence manifests among young women aged 16-25 in their romantic relationships, as well as how violence affects their social lives. By listening to six podcasts, watching three short film clips, and reading three written texts, we have gained insights into personal stories from young women's own experiences of violence in close relationships. LÄS MER

  5. 5. Skolkuratorernas arbete med problematisk skolfrånvaro : En kvalitativ intervjustudie av skolkuratorers upplevelser i arbetet med elever som har problematisk skolfrånvaro

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Anna Nikolaidou; [2024]
    Nyckelord :School counselor; upper secondary education; problematic school absence; single professional role; unclear professional role; Skolkurator; högstadiet; problematisk skolfrånvaro; ensam yrkesroll; otydlig yrkesroll;

    Sammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett socialt problem som ökar och skapar bekymmer i skolvärlden. Syftet med studien har varit att öka kunskapen kring skolkuratorernas upplevelser med arbetet med högstadieelever som har en problematisk skolfrånvaro. LÄS MER