Sökning: "television format"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden television format.

  1. 1. Manipulering av bildhastighet och dess känslomässiga påverkan på tittarupplevelse vid olika format

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William O'Grady; Emil Währme; [2023]
    Nyckelord :motion pictures; film; tv; video; viewer perception; HFR; frame rate; frame interpolation; motion smoothing;

    Sammanfattning : Frame rate is a fundamental element of creating the illusion of movement in video based media. For almost a century film has been produced in agreement with a standard frame rate of 24 frames per second, originally established due to technical limitations. LÄS MER

  2. 2. Predictors of full vaccination among children aged 12-23months in Zambia- A quantitative secondary analysis of the 2018 Zambia Demographic and Health Survey.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Författare :Evaristo Mafulauzi; [2022]
    Nyckelord :Predictors; full vaccination; children 12-23 months; Zambia;

    Sammanfattning : Introduction Zambia is aiming to achieve the World Health Organisation (WHO) target of 90% vaccination coverage among children under five years. The 2018 Zambia Demographic and Health Survey (ZDHS) established that Copperbelt province had the highest vaccination coverage at 83%. However, Luapula province was lowest at 67%. LÄS MER

  3. 3. Temporary Sub-Communities in Twitch Chat

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Abdullah Tariq; [2022]
    Nyckelord :English; Twitch; Media; Technology; Live Stream; Community;

    Sammanfattning : Since the inception of Twitch and the early stages of the growth of live streaming, it has been imperative to maintain interactivity between the broadcaster/streamer and the viewers. Interactivity separates live streaming as a media consumption format from traditional media consumption formats such as television or on-demand videos. LÄS MER

  4. 4. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  5. 5. She Probably Did Not Get a Rose : A Case Study of Audience Reception of the Swedish Adaption of The Bachelor

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Kira Wolontis; [2020]
    Nyckelord :Reality TV; dating shows; The Bachelor; gender; nationality; sexuality; education; age; audience reception; case study; focus group; individual interviews;

    Sammanfattning : Reality TV is a well-appreciated concept in the world of entertainment. The purpose of this study is to approach the viewing of reality television, with the intention to explore if men and women react to and interpret gender roles differently in a chosen reality TV show. LÄS MER