Sökning: "teoriavsnitt"
Visar resultat 6 - 10 av 113 uppsatser innehållade ordet teoriavsnitt.
6. Produktutvecklingsprocessen i lean producerandeföretag
Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Lean är ett begrepp som präglat dem moderna industrin sedan långt tillbaka och är något som många företag vill tillämpa. Det finns dock fortfarande bristande kunskap kring hur lean kan implementeras redan i produktutvecklingen, hur metoderna tillämpas och kommunikationens roll i leana organisationer. LÄS MER
7. Insamling och användning av data för vidareutveckling av spel : Med fokus på multiplayer datorspel
Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Digitala spel har blivit ett allt vanligare sätt för underhållning, där industrin har sett en stor ökning av användare, vilket har stor sannolikhet att fortsätta även i framtiden. Dessa spel har ökat i komplexitet i takt med den teknologiska utvecklingen från 90-talet tills idag, där Internet har haft stor påverkan och introducerat nya möjligheter. LÄS MER
8. Ledarnas utmaningar med att motivera sina medarbetare på distansarbete under covid-19 pandemin : En fallstudie om hur ledarnas arbete med motivation upprätthålls vid distansarbete i konsekvens av covid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den globala krisen som startade 2020 i följd av covid-19-pandemin ställde stora krav på ledarens förmåga att motivera sina medarbetare då arbetet förflyttades till distans. Detta då viktiga behov av medarbetarnas vardag på kontoret elimineras, den sociala samhörigheten är ett av dessa behov som ledare måste försöka tillfredsställa över distans. LÄS MER
9. Down, down to Goblin-town — En kontrastiv studie av översättningen av verser i J.R.R. Tolkiens The Hobbit
Master-uppsats, Lunds universitet/ÖversättarutbildningenSammanfattning : I den här uppsatsen undersöks översättning av verser från engelska till svenska. Texten som ligger till grund för undersökningen är J.R.R. LÄS MER
10. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER