Sökning: "timeless fashion"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden timeless fashion.

  1. 1. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  2. 2. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  3. 3. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  4. 4. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Edi Bojadzic; Felix Johansson; [2023]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; rebranding; organizational change; fashion industry !; Dynamiska kapabiliteter; rebranding; förändring inom organisationer; modeindustri;

    Sammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER