Sökning: "tjänstemarknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.

  1. 21. Det är värt att vänta! : Köbildning som marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sofia Pellgård; Sandra Poulsen; Lukas Schachtschabel; [2012]
    Nyckelord :köbildning; ; servicelandskap; varumärke; kundinteraktion; kundmedverkan; tjänstemarknadsföring; relationer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : This study has been conducted with the purpose to examine the marketing effects of waiting lines on the customer- and brand experience. Our ambition has been to describe how the waiting line can be used to heighten the positive experiences. The study has had a qualitative, as well as an inductive approach towards the subject. LÄS MER

  2. 22. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Pettersson; Malin Blomstedt; [2012]
    Nyckelord :Tjänstemarknadsföring; intern marknadsföring; kundtillfredställelse;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER

  3. 23. Musikbranschen och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Niclas Gustafsson; Daniel Hansson; [2012]
    Nyckelord :Musikbranschen; värde; värdeskapande; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER

  5. 25. Kvalitet i Gymnasieskolan : Ett ServQual- och Totalkvalitetsperspektiv på gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Eric Costa Pinto; Emil Eklund; [2011]
    Nyckelord :Totalkvalitet; teknisk kvalitet; funktionell kvalitet; ServQual; gymnasieskolan; EUPAN.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill genom vår studie analysera de undersökningar som utförts av Linköpings kommun och Skolverket med hjälp av ServQual – modellen och Grönroos totalkvalitetsmodell som båda mäter kvalitet. Vi vill även jämföra de båda kvalitetsundersökningarnas syn på kvalitet samt hur de ser på eleven ur ett kundperspektiv. LÄS MER