Sökning: "serviceupplevelse"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet serviceupplevelse.
1. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER
2. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER
3. “The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet : En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel:“The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet. En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel. LÄS MER
4. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER