Sökning: "serviceupplevelse"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet serviceupplevelse.

  1. 1. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lina Bremmers; Ellinor Lingvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; services; mechanical; thinking; feeling; service experience; consumers; Artificiell Intelligens; AI; tjänster; Mekanisk; Tänkande; Kännande; serviceupplevelse; konsumenter;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER

  2. 2. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alla Belova; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Last mile-leverans; servicekvalitet; servicebekvämlighet; SERVCON-modellen; Kano-modellen; serviceattribut; kundtillfredsställelse; utlämningsställe.; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER

  3. 3. “The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet : En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Ngene; Lisa Palola; [2019]
    Nyckelord :“The tip of the iceberg”; emotions; behavior; service recovery.; Dolt missnöje; känslor; beteende; återupprättning av servicefel.;

    Sammanfattning : Titel:“The Tip of The Iceberg” - Det dolda missnöjet. En kvalitativ studie kring icke-klagande kunders känslor och beteenden till följd av servicefel. LÄS MER

  4. 4. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER