Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Legitimitet inom tobaksbranschen : En kvalitativ studie kring hur företag inom tobaksbranschen framställer sig som legitima genom CSR
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. CSR-kommunikation i praktiken : Skillnaden i rapportering mellan etiskt och oetiskt
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), företegets sociala ansvar saknar en universell definition. Det är upp till varje individ och företag att själva välja definition och ansvarsområde. Allt flera företag väljer att kommunicera sitt sociala ansvar genom CSR- rapporter även kallade hållbarhetsrapporter. LÄS MER
3. Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte
M1-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte Kurspoäng: 15 HP Kursnivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Fredrik Akdogan & Christian Wandt Handledare: Agneta Sundström Biträdande handledare: Zahra Ahmadi Examinator: Akmal Hyder Datum: 2013-06- Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur SMS-lån uppfattas av potentiella kunder och intresseorganisationer samt hur de ser på långivande företags image och rykte. Delsyftet är att förstå hur bilden av SMS-lån hos intresseorganisationer kan påverka potentiella låntagare i samband med lån. LÄS MER
4. CSR - Det komplexa ansvarstagandet inom tobaksbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi ämnar bidra med ny kunskap kring hur svenska konsumenter uppfattar Swedish Matchs kommunicerade CSR-arbete, samt visa på eventuella skillnader i hur företaget och branschen uppfattas. Vi har genomfört en kvalitativ undersökning med kvantitativa inslag där vi samlat in sekundärdata från internetbaserade källor, samt primärdata genom utförd enkätundersökning. LÄS MER
5. Market research for a product in the tobacco industry : A strategy- and product analysis
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract When companies want to grow and gain market shares in a competitive industry it is im-portant to find out more about their potential market opportunities. This is often done by first conducting a market research. LÄS MER