Sökning: "transmedia marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden transmedia marketing.
1. Memes i marknadsföring : En visuell semiotisk analys av Comviqs reklamfilm ’Orkestern’
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish telecom company Comviq utilizes the meme formatknown as Trumpet Boy in their commercial Orkestern from 2018. The study makes use of aqualitative comparative semiotic analysis to decode signs present in both the referencematerial and the video advertisment. LÄS MER
2. Embodying Balenciaga's 'Afterworld' : Immersive and Experiential Transmedia Storytelling in the Attention Economy
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In today’s ‘attention economy’, it seems insufficient to just offer products. Instead, it is crucial to provide the audience with deep, affective emotions and embodied experiences. This seems to be especially true for the fashion and lifestyle sector. LÄS MER
3. Imagining the Metaverse Worlds : The Perspectives of Meta and Indonesians
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : On October 28, 2021, Mark Zuckerberg announced the rebranding of Facebook to Meta through a keynote video uploaded on Meta’s official YouTube channel. The keynote video contains Meta’s new vision to build an immersive extended reality world called metaverse. However, the idea of the metaverse is contested. LÄS MER
4. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER
5. The period is political - Activist advertising of female sanitary products
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This thesis aims to understand the use of political messages as part of a branding strategy through a discourse analysis. The empirical material consists of two campaigns advertising female sanitary products; Always #LikeAGirl (2014) and Libresse Blood Normal (2017), with a purpose to understand the incorporation and the adaptation of activist and feminist discourse in these commercial campaigns. LÄS MER