Sökning: "transparens"
Visar resultat 26 - 30 av 1178 uppsatser innehållade ordet transparens.
26. EU-taxonomins bidrag till strategiskt hållbarhetsarbete : En omvärldsanalys och fallstudie inom vatten- och avloppsledning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Mankind has worked with the climate crisis and other sustainability issues since the 1990s, but this hasn’t had any desired effect. One of the problems relates to interpretations of the term sustainability. It has caused confusion, and work towards developing shared understandings is still an ongoing process. LÄS MER
27. Are mindless robots less threatening? : The role of transparency about robots’ lack of human-like psychological capabilities
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The use of social robots is often seen as a solution for handling future challenges such as caring for a growing population of elderly people. However, previous research has shown that robots can be perceived as threatening and for a successful implementation of robots in society we are dependent on the public’s acceptance of the technology. LÄS MER
28. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER
29. Machine Learning for State Estimation in Fighter Aircraft
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : This thesis presents an estimator to assist or replace a fighter aircraft’s air datasystem (ADS). The estimator is based on machine learning and LSTM neuralnetworks and uses the statistical correlation between states to estimate the angleof attack, angle of sideslip and Mach number using only the internal sensorsof the aircraft. LÄS MER
30. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander Titel: Effekten av influencer-marketing Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER