Sökning: "twitter retorik"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden twitter retorik.

  1. 1. The Squads relation till ”the Jurassic Jerk” : en retorisk studie om politiskt semantiskt våld på Twitter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Retorik

    Författare :Max Kanakura; [2021]
    Nyckelord :Twitter; AOC; Squad; semantic violence; identity; rhetorical agency; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Twitter took off as a political tool with the 2016 election and it became a space for personal attacks directed to and between politicians. This study focuses on the Squad, four female politicians representing minorities and their use of Twitter in the months before the US election of 2020. LÄS MER

  2. 2. BOOOM! JAAA! MÅÅÅL! : En kvalitativ studie om hur retoriska strategier används av herrishockeyföreningar på Twitter under matcher och hur det påverkar kommunikationen med fansen och andra.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathias Berglund; [2020]
    Nyckelord :Social media; Twitter; rhetoric; framing; sports; ice hockey; Sociala medier; Twitter; retorik; framing; sport; ishockey;

    Sammanfattning : ”BOOOM!”, ”JAAA”, ”Han gräver in pucken”, ”Hugger på en retur”. Ja, så kan det se ut när du besöker en ishockeyförenings twitterkonto under en match. LÄS MER

  3. 3. Vilken utrikespolitik för Donald Trump? : En ideologianalys

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Elin Paez; [2019]
    Nyckelord :International relations; Foreign policy; Trump; Internationella relationer; Trump; utrikespolitik;

    Sammanfattning : Since Donald Trump took office there has been split opinions about which foreign policy is led by the President. From his candidacy to his first 2 years in office he has made remarks that can be categorized as falling within the theory of realism, liberalism and populism. LÄS MER

  4. 4. Hur arbetar Tesla för att nå ut till sin publik?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Kandefelt; Henrik Thystrup Svantesson; Martin Wesström; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Retorik; Brand Community; Tesla; Marknadsföring; Social media; Rhetoric; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title:​ How is Tesla reaching their audience? Seminar date:​ 31 may 2018. Course:​ FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors:​ Andreas Kandefelt, Henrik Svantesson and Martin Wesström. LÄS MER

  5. 5. "Protect our planet from Trump" : En studie om miljöorganisationen Sierra Clubs ökade stöd efter presidentskiftet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Adele Valtersson; Philippa Abelholt; [2017]
    Nyckelord :Social Movements Organisations; Sierra Club; Political opportunity structure; Framing; Social Movements Organisations; Sierra Club; Politiska möjlighetsstrukturer; Inramningar;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar undersöka huruvida politiska möjlighetsstrukturer och inramningar i sociala medier kan förklara det ökade stödet för miljöorganisationen Sierra Club. De politiska möjlighetstrukturerna har analyserats utifrån McAdams (1996) fyra dimensioner för att förstå den politiska strukturen i USA. LÄS MER