Sökning: "undermedvetna"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade ordet undermedvetna.

  1. 1. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  2. 2. Stereotypes in social robots : How accents & appearances in social robots affect human-robot interactions.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Wilhelm Ahlqvist; Anton Wennmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stereotypes are affecting our daily lives. From the interactions between human beings to political decisions from law makers, stereotypes are part of our subconscious tools of perception. LÄS MER

  3. 3. Genusnormer i musik och dans- : En kvalitativ studie om förskollärares synsätt på könsnormer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora; Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Rola Elkayal; Madelene Bogren; [2023]
    Nyckelord :dance; dichotomy; equality; gender; gendernorms; music; preschool.; dans; dikotomi; förskola; genus; jämställdhet; könsnormer; musik.;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att öka kunskapen om förskollärares olika synsätt på genus, i relation till barns estetiska uttrycksformer i dans och musik. Detta är en kvalitativ studie som genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med sju förskollärare. LÄS MER

  4. 4. Efemär media och algoritmers påverkan på TikTok : en analys av TikToks “For You”-algoritm utifrån ett tidsbegränsat gränssnitt

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johanna Laos; Sara Al-Juburri; [2023]
    Nyckelord :Efemär media; algoritmer; TikTok; uses gratification; användare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, på Lunds universitet finns det möjlighet att göra flertalet studier av kommunikativa processer. I uppsatsen “Efemär media och algoritmers påverkan på TikTok: en analys av TikToks For You-algoritm utifrån ett tidsbegränsat gränssnitt” analyserar Sara Al-Juburri och Johanna Laos huruvida ett relativt nytt fenomen som efemär media, respektive ett väletablerat fenomen som algoritmer påverkar medieagendan och kvinnor i åldern 20–26. LÄS MER

  5. 5. Hur uppfattas landskapets olika element? : en fokusgruppstudie

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Matilda Sandström; [2023]
    Nyckelord :upplevelse; element; designelement; uppfattning; landskap; fokusgrupp; Lynch; Spirn; Dee;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar människors uppfattning av element i landskapet. Arbetet syftar till att undersöka medvetna och undermedvetna tolkningar av element i landskapen hos en grupp studenter inom den gröna sektorn, med förhoppningen att finna allmängiltiga uppfattningar man i rollen som landskapsarkitekt kan dra nytta av i yrkeslivet. LÄS MER