Sökning: "upplevelsebaserat lärande i skolan"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden upplevelsebaserat lärande i skolan.

  1. 6. Elevers erfarenheter och upplevelser av friluftliv : En kvalitativ studie med killar i årskurs 7

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Palm Kristofer; [2016]
    Nyckelord :Outdoor living; Outdoor education; Outdoor activities and Physical Education.; Friluftsliv; idrott; skola; elever och pojkar.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to find out what experience of outdoor activities, known as friluftsliv  in Sweden, pupils have and shed light on the perceptions they have about outdoor living. The study is based on focus group interviews with a total of ten guys in the seventh grade in primary school. LÄS MER

  2. 7. Insatser som möjliggör - berättelser från specialskolan för elever med grav språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ulrika Ivarsson; [2015]
    Nyckelord :Kommunikation; delaktighet; lärande; scaffolding; utvecklingszon; grav språkstörning; tillgänglighet;

    Sammanfattning : ProblemområdeI läroplanerna beskrivs hur centralt språket är för kunskapsutveckling och identitetsskapande. Det är både ett mål för kunskapsutveckling och ett verktyg för lärande i skolan. Elever med grav språkstörning har en sårbarhet för språkburen undervisning och svårigheter med förståelse likväl som uttrycksförmåga. LÄS MER

  3. 8. Effekter av entreprenöriell utbildning : Med SORIS som utgångspunkt, deltagares upplevelser och utvecklingsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Veronica Mårtensson; Olle Norberg; [2014]
    Nyckelord :Entreprenörskap; entreprenöriella processer; processer; upplevelsebaserat lärande; utveckling; utvärdering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra genom en transformativ studie kring hur entreprenörskapsutbildning kan utvecklas och formas. Med utgångspunkt i hur SORIS entreprenöriella utbildning upplevdes och hur den kan utvecklas. LÄS MER

  4. 9. Skanska 21 - en fallstudie av ett studentprogram

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :John Kåberg; Malin Stålbrand; [2013]
    Nyckelord :Skanska 21; Skanska; student program; trainee; executive recruitment; employer branding; experiential learning; learning; mentoring; professional development.; Skanska 21; Skanska; studentprogram; traineeprogram; kompetensutveckling; chefsrekrytering; arbetsgivarvarumärke; upplevelsebaserat lärande; lärande; mentorskap.;

    Sammanfattning : Skanska 21 is a student program for university students. The program runs for a year and a half parallel to university studies. It is aimed at those studying a few specific master engineering programs at Lund University, Royal Institute of Technology (KTH), Chalmers University of Technology or Luleå University of Technology. LÄS MER

  5. 10. Erfarenhetsbaserat lärande i skolan : Belyst genom en kvalitativ fallstudie av en studieresa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Larsson; [2012]
    Nyckelord :Pedagogik; lärande; erfarenhetsbaserat lärande; upplevelsebaserat lärande; John Dewey; högstadieskola; erfarenheter;

    Sammanfattning : Larsson, Linda (2012) Erfarenhetslärande i skolan: - Belyst genom en kvalitativ fallstudie av en studieresa. Examensarbete på avancerad nivå i pedagogik. Akademin för utbildning och ekonomi. Lärarprogrammet på högskolan i Gävle. LÄS MER