Sökning: "utmaningar tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden utmaningar tjänsteföretag.

  1. 1. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Cajtoft; Oskar Thor; [2023]
    Nyckelord :Distansarbete; effektivitet;

    Sammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER

  2. 2. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aren Hovsepyan; Kevin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; professional service firms PSFs ; AI services; IT consulting; marketing; legal services; Gioia analysis; sector-specific analysis of AI services; automation; augmentation; intermediaries; Artificiell intelligens; AI; professionella tjänsteföretag PSFs ; AI-tjänster; IT-rådgivning; marknadsföring; juridiska tjänster; Gioia analys; sektorspecifik analys av AI-tjänster; automatisering; augmentation; mellanhänder;

    Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER

  3. 3. Sustainable value creation : A case study of a Professional Service Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexandra Kapsalis; Andreas Rosén; [2022]
    Nyckelord :sustainability; value creation; multiple stakeholders; professional service firm; competitiveness; first mover advantage; hållbarhet; värdeskapande; flera intressenter; professionella tjänsteföretag; konkurrensfördelar; först på marknaden;

    Sammanfattning : Today, sustainability has become a central part of every recent global agenda. As the world is establishing a more sustainable path, professional service firms have started setting up new targets and goals to meet the changing demands and regulations of governments, societies, and investors. LÄS MER

  4. 4. Att kombinera service design och agila metoder i en tjänsteutvecklingsprocess : En kvalitativ fallstudie på SJ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Lohm; Julia Månsson; [2022]
    Nyckelord :Tjänsteutveckling; tjänsteutvecklingsprocess; service design; agila metoder;

    Sammanfattning : På grund av teknikutvecklingen och digitaliseringens framfart möter dagens tjänsteföretag förändrade kundkrav och högre förväntningar. Exempelvis förväntar sig kunder personligt anpassade upplevelser och tjänster och produkter ska ha mer specifika egenskaper, certifieringar och vara hållbara. LÄS MER

  5. 5. Challenges to Develop and Commercialise Innovations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ALICIA JOTOFT; MATTIAS STÅLERED; [2020]
    Nyckelord :Innovation Process; Development and Commercialisation; NPD; Ambidexterity; Innovationsprocess; utveckling och kommersialisering; ny produktutveckling; tvåhänthet;

    Sammanfattning : Digitalisation has changed the way many industries do business, and the consultancy industry has not escaped the challenges these changes can bring. To stay competitive, companies need to explore new products and services, as well as maintain their established businesses. LÄS MER