Sökning: "AI services"

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser innehållade orden AI services.

  1. 1. AI and cloud computing are changing the way international companies operate - or do they, quite yet? A single case study on how digital tools within a digital company’s value chain has affected its internationalization process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kajsa Pålsson; Miriel Sissonen; [2023-07-19]
    Nyckelord :digitalization; artificial intelligence; cloud computing; digital value chain; internationalization; ICT industry;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence and cloud computing services are increasing in popularity among international companies within the ICT industry. Research shows that in order to maintain competitive advantages, companies need to keep up with technological development and implement digital tools in their value chains. LÄS MER

  2. 2. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER

  3. 3. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  4. 4. Question-answering chatbot for Northvolt IT Support

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och system

    Författare :Daniel Hjelm; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Chatbot; Natural language processing; Natural language understanding; Machine learning; Deep learning; Transformer; Question answering; Conversational agents; Conversational AI;

    Sammanfattning : Northvolt is a Swedish battery manufacturing company that specializes in the production of sustainable lithium-ion batteries for electric vehicles and energy storage systems. Established in 2016, the company has experienced significant growth in recent years. LÄS MER

  5. 5. Vem eller vad kan hållas straffrättsligt ansvarig för ett självkörande fordon? : En analys av gällande rätt och föreslagen lagstiftning i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Petri Dahlström; [2023]
    Nyckelord :Self-driving; autonomous; automated; automatic; AV; vehicles; cars; artificial intelligence; AI; machine learning; electronic person; criminal liability; Självkörande; autonoma; automatiserade; artificiell intelligens; AI; maskininlärning; elektronisk person; fordon; bilar; straffrättsligt ansvar; ansvarsbedömning;

    Sammanfattning : The last decade has seen a rapid advancement in the fields of artificial intelligence (AI) and automation, with terms such as machine learning, deep learning and algorithms finding their way into everyday conversations. The usage of AI is evergrowing and present in many areas of life such as health care, financial services, and social media interactions. LÄS MER